Avatar billede Luca Portale Praktikant
03. september 2017 - 20:01 Der er 22 kommentarer

Ny pc kører med 100% CPU usage?!

Købte i dag en PC i Elgiganten. Desværre finder jeg nu ud af at den kører med 100% CPU usage hele tiden. Her er et billede af joblisten http://i.imgur.com/oPhJZIf.png

Alt hjælp modtages med kyshånd!
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2017 - 20:19 #1
Kan det tænkes den bruger kræfterne på at opdatere systemet?
Avatar billede Luca Portale Praktikant
03. september 2017 - 20:27 #2
Hej 220661, Måske? Er der nogen måde jeg kan se om den opdatere ting?
Tak for dit svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2017 - 20:32 #3
Er den helt ny skal den hente en masse opdateringer. Prøv at gå i start-indstillinger og find opdatering og sikkerhed. Her kan du se om den er  i færd med at opdatere.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2017 - 20:34 #4
Hvis den er i gang med det, så lad den blive færdig med det. Jeg tror cpu vil lande på 2-10 % når den er færdig og kører almindeligt
Avatar billede Luca Portale Praktikant
03. september 2017 - 20:34 #5
Det ser ikke ud til at der er nogle opdateringer, den søger nemlig efter opdateringer.
Tak fordi du tager dig til at hjælp mig!
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2017 - 20:36 #6
Når den søger bruger den cpu kraft. Du må lige have en smule tålmodighed.
Det er en Win 10 ikke?
Avatar billede Luca Portale Praktikant
03. september 2017 - 20:39 #7
Yes, det er windows 10. Den har været i gang 3 timer nu, er det normalt?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2017 - 20:41 #8
Synes måske det er lige i overkanten, men man kan ikke være sikker´.
Er der internet forbindelse til den?
Avatar billede Luca Portale Praktikant
03. september 2017 - 20:47 #9
Den er på internettet, den søger stadig efter opdateringer.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2017 - 20:50 #10
Har du prøvet at lave en genstart af computeren?
Avatar billede Luca Portale Praktikant
03. september 2017 - 20:52 #11
5 gange lige da jeg opdagede at den kørte med 100%.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. september 2017 - 20:52 #12
#7
Selv kører jeg Windows 7 64-bit Ultimate, og efter formatering har jeg været ude for at der godt kan gå op til 5-6 timer. Installationsdisken indeholder Service Pack 1, men alligevel er der over 200 opdateringer der først skal søges efter og dernæst installeres, og det tager tid.
Windows 10 er jo forholdsvis nyt så der er ikke så mange opdateringer endnu, så det er måske lidt i overkanten med tre timer.
Jeg har dog aldrig oplevet at CPU-forbruget er 100 % under disse opdateringer.
Avatar billede Luca Portale Praktikant
03. september 2017 - 20:58 #13
Hej ErikHg, Nu prøver jeg at lade den køre et par timer og hvis det ikke er gået væk må jeg jo aflevere den ved Elgiganten igen. Tak for jeres svar :)
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2017 - 21:35 #14
De øverste 5: Windows værtsproces bruger jo 88,8 % af cpu, så som der skrives er det nok Windows opdateringer. Men ellers kan du jo afbryde Wi-Fi og se om ikke forbruget falder.
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2017 - 21:42 #15
Nb. Det er næppe gratis, at sende computeren til reparation hvis den ikke har fejl.
Avatar billede Luca Portale Praktikant
03. september 2017 - 22:04 #16
Købte den i dag så mon ikke at det gratis? ;)
Avatar billede Luca Portale Praktikant
03. september 2017 - 22:09 #17
Har lige testet om at slukke internettet ville stoppe den høje CPU forbrug, men det gjorde det desværre ikke.
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2017 - 22:17 #18
Nej ikke hvis computeren er helt i orden, og det er åbenbart Windows som suger cpu kraft til sig. Det kan udmærket være, at Windows update har lagret data, som den står og arbejder med at installere, og som der står i #3 er der en masse opdateringer.
Hvis du har et kabel du kan sætte i computeren fra routeren, vil det nok gå hurtigere.
Avatar billede posten Ekspert
03. september 2017 - 22:35 #19
hvis du henter en "ny" start til din win 10 https://www.fosshub.com/Classic-Shell.html/ClassicShellSetup_4_3_1.exe når du derefter klikker på pc indstillinger kan du i den sidste se hvad den henter af opdateringer mit råd er ellers la den bare køre for at hente de opdateringer for her i foråret kom der MANGE store opdateringer
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2017 - 23:01 #20
#19 Classic Shell er et udmærket program, men hvilken nytte kan det gøre med ovenstående problem?
Avatar billede poko1 Ekspert
04. september 2017 - 07:41 #21
Hvis den bliver ved med at søge så kør Windows Update troubleshooter!
https://aka.ms/wudiag
Avatar billede posten Ekspert
04. september 2017 - 10:10 #22
#20 som jeg skrev at man ku se de opdateringer der bliver hentet !! og det var "kun" det der var min mening med at "kigge med" for opdateringer bliver jo hentet det er jo det han efterlyser i #2