04. september 2017 - 14:50 Der er 24 kommentarer

Vil ikke starte op, kommer med blå skærm med hvid skrift oppe i toppen

Min computer er efterhånden ved at være gammel, jeg ved at den har haft virus i et stykke tid, men da gratis virus programmer ikke fjerner alt, har det efterhånden hobet sig op. Nu ved jeg ikke om mit problem har noget med virus at gøre, men min computer vil slet ikke starte op, den kommer op med :
"CZBaseADValidator - application WTU has no version attribute"
Har prøvet det som jeg har kunnet finde på internettet, men så står den bare og loader og kommer ikke videre. Hvordan får jeg det løst, nu når jeg ikke kan komme ind på selve computeren? Er der en måde man kan få slettet ALT og mener ALT ikke bare nulstille, for det har jeg prøvet og der forbliver virussen. Håber nogle kan hjælpe, tak på forhånd
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. september 2017 - 16:01 #1
Hvad er det for et styresystem der er installeret?
Har du en installations DVD? Er dette tilfældet så kan du prøve at geninstallere Windows. Ved opstart trykker du F12 (der kan også være andre knapper der kan bruges i denne situation) DELETE, F9. Når der kommer et billede frem på skærmen vælg DVD-drevet og klik ENTER. Derved genstarter maskinen, og klik på en tilfældig bogstav-tast. Nu skulle installationen meget gerne starte.
Du skal bare være klar over at alt på harddisken går tabt!!!
Avatar billede poko1 Ekspert
04. september 2017 - 16:09 #2
Hej Nu skriver du ikke navn på  Pc. og under hvilket styresystem den kører?
Har du et installations medie du kan starte op fra så skal du starte fra dette vælge installer og når du kommer til valg af drev skal du vælge Avancerede indstillinger og slette drevet herevter vælger du installer
04. september 2017 - 16:09 #3
Det er Windows og nej der er ikke DVD drev i min computer
04. september 2017 - 16:14 #4
Det er en Lenovo og den køre på Windows.
Og hvad er et installations medie?
Avatar billede poko1 Ekspert
04. september 2017 - 16:14 #5
Det er Windows ? Aha Windows XP Win 7 Win 8/8,1 Win 10?
Hvis vi får at vide under hvilket system kan vi vejlede dig til at lave et USB Installations medie!
04. september 2017 - 16:18 #6
Windows 10
Avatar billede poko1 Ekspert
04. september 2017 - 16:28 #7
04. september 2017 - 16:44 #8
Super, så er det gjort, hvad gør jeg nu? Jeg kan ikke engang trykke f12 når computeren står og loader.
04. september 2017 - 16:49 #9
Eller er der en anden tast man skal trykke på? Jeg har nemlig ingen anelse.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. september 2017 - 16:52 #10
Du skal straks når den starter trykke på F12 Så du får vist load selector og der vælge at starte fra dit USB Stik.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. september 2017 - 16:56 #11
Her er lidt om lenovo Boot selector Jeg har ikke nogen at prøve på
https://support.lenovo.com/dk/da/solutions/ht104668
04. september 2017 - 17:06 #12
Jeg siger tusind Tak, jeg håber det virker :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. september 2017 - 17:18 #13
Husk at installere et ordentligt antivirusprogram, det kan spare én for mange unødvendige problemer  :-)
04. september 2017 - 17:27 #14
Hvilket virus program vil du anbefale?
Avatar billede poko1 Ekspert
04. september 2017 - 17:46 #15
Det er et virkeligt vanskeligt spørgsmål at svare på nogen kan lide moderen nogen Datteren! Jeg bruger kun Windows Defender Og oplever ikke virus men det afhænger fuldt og totalt af hvor man befinder sig på nettet. Jeg har kørt med Windows Essentiel fra det kom frem Og har aldrig haft noget som ikke kunne fjernes med. Adware Remowal Tool
https://www.techsupportall.com/download-art
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2017 - 17:57 #16
Til almindelig brug er den indbyggede Defender sikkert fin nok nu. I de sidste tester der er blevet lavet af den, er den blevet bedre end den var før i tiden.

Når det så er sagt, så bruger jeg dog selv Kaspersky i den frie udgave på mine computere. Den bruger ikke mange resurser på computeren.
https://www.kaspersky.dk/free-antivirus?ksid=008515f5-f13d-4caf-8361-ac6733654f8a&ksprof_id=422&ksaffcode=4824&ksdevice=c&kschadid=217033364053&kschname=google&kpid=Google%7C913763519%7C48451714551%7C217033364053%7Ckwd-300213088467%7Cc&gclid=CLKE683yi9YCFV5lGQodLIwFww
04. september 2017 - 18:41 #17
Jeg er nu kommet til en Novo button menu, da det var den eneste mulighed. Men hvad gør jeg derfra? Jeg kan ikke vælge USB stikket, der er de her muligheder: normal startup, BIOS setup, boot menu og system recovery
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. september 2017 - 18:42 #18
#14
Jeg har selv i mange år anvendt Norton Security på både min stationære, min bærbare og min min mobil og har altid været tilfreds med dette, men som Poko1 ganske rigtigt skriver, at "nogen kan lide moren og nogen kan lide datteren". Det er helt individuelt hvad den enkelte synes er bedst.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. september 2017 - 18:53 #19
Du skal vælge boot menu og her vælge USB.
04. september 2017 - 19:01 #20
Tak :)
04. september 2017 - 19:10 #21
Skal jeg vælge opgradering af Windows eller brugerdefineret ?
Avatar billede poko1 Ekspert
04. september 2017 - 19:17 #22
Hvis du vil beholde dine Programmer Opgradering du kan jo altid lave en ren installation senere når du har taget backup af dine vigtige filer.
04. september 2017 - 19:23 #23
Jeg får en besked om at indstillingen for opgradering er ikke tilgængelig hvis jeg starter computeren ved hjælp af Windows-installationsmedier. Hvad gør jeg så?
04. september 2017 - 19:32 #24
Jeg repareret den og nu ser det ud til at den kan køre igen :-) endnu en gang tusind tak for jeres hjælp