Avatar billede Hans Frost Praktikant
04. september 2017 - 16:29 Der er 2 kommentarer

Harddisk svarer ikke :-(

Jeg har en ekstern USB3 HD/4TB med 3TB data på og hvor min PC pludselig ikke kan se disken mere.
Der var 2 partitioner på disken og jeg bad i W10/Diskhåndtering om at få udvidet hovedpartitionen, idet jeg ikke mente, at bruge den lille partition.
Jeg fik et varsel om at disken så ikke kunne bruges til styresystem. Da jeg kun har datafiler på disken, accepterede jeg.
Hverken diskhåndtering eller filemanager nu kan se disken og PC'en kan stå og lede i timevis.
Jeg kan se disken ude fra prompten og med Diskpart at disken stadig sit drevbogstav, samt kun en partition 1 og volume 7, men jeg er ikke rutineret i DOS-kommandoer, så jeg har ikke turdet benytte "Diskpart" til andet end at kigge med, for mine data vil jeg nødig miste.
Der 3 andre diske knyttet til maskinen, der kører helt normalt, når jeg tager omtalte disk fra.
Jeg ønsker naturligvis a bevare mine billeddata, men hvad gør jeg?
Tak på forhånd
Hans
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2017 - 16:32 #1
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2017 - 16:35 #2