Avatar billede jes_falk Praktikant
06. september 2017 - 10:12 Der er 7 kommentarer

Lydkort i bærbar

Jeg har en Medion Akoya bærbar computer med Windows 7.Tidligere har jeg kunnet optage computerens egen lyd, dvs. den lyd, der kom ud af dens højttalere. Det kan jeg ikke mere. Den kan optage lyd gennem mikrofonen, som kommer andetsteds fra, men ikke dens egen lyd. Jeg har kunnet optage både lyd og billede, f.eks. ved hjælp af programmet Ashampoo Snap på den måde, men nu optager den kun billedet.
Jeg har også kunnet optage lyd med programmet Audacity. Det kan jeg stadig, men kun sådan, at lyde fra rummet, hvor computeren står, også kommer med.
Uden at have meget forstand på det, tror jeg, der er noget kuk med lydkortet, selv om jeg i enhedshåndtering får at vide, at enheden fungerer korrekt.
Men det kunne måske også være en software-fejl?
Kan problemet mon afhjælpes, eller er dagsordenen: ny computer? (Jeg går ud fra, at man ikke kan skifte lydkortet i en bærbar).
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. september 2017 - 10:57 #1
Kan du komme med et modelnummer vel det hjælpe lidt.
Der er måske nogle drivere der skal opdateres. Ellers prøv at gå ind på producentens hjemmeside, og find modellen der er tale om.
Der må vel også være en installations CD/DVD med !
Avatar billede Rune1983 Ekspert
06. september 2017 - 11:05 #2
Er det ikke bare en indstilling under lyd output / input.
Eksempelvis hvis man både har højtalere og headset sat til ens computer. Så skal man vælge hvor lyden skal komme ud under lyd output.
Ligeledes hvis man har stand alone microfon og microfon i headset. Så sætter man også i lyd input hvilket microfon der skal anvendes.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2017 - 11:25 #3
du skal ind i kontropanel/lydkort, og der er avanceret, så skal du slå til så den kan optage fra lydkort
Avatar billede jes_falk Praktikant
08. september 2017 - 15:10 #4
Svar til ErikHg:
Det er vel computerens model, du mener. Det er en Medion Akoya 985560, MSN 30012048. Jeg kan ikke lige se, hvad det skulle hjælpe. Driverne er opdateret. Jeg har også talt med Medion Support uden at blive meget klogere. Jeg husker ikke, om der var en installations-CD/DVD med, men I givet fald kan jeg ikke finde den.
Svar til Rune 1983:
Nej, det er ikke bare et indstillingsproblem. Jeg har prøvet alle muligheder flere gange.
Svar til sidewave:
jeg tror ikke, der findes en mulighed i kontrolpanel, jeg ikke har forsøgt - også flere gange.
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. september 2017 - 16:31 #5
Du skriver at du ikke kan se hvad det skulle hjælpe!
Det kan altså godt være en hjælp for andre, hvis de skal have mulighed for at hjælpe dig, at vide lidt mere om computeren, som netop model-nummer/navn.
Avatar billede jes_falk Praktikant
09. september 2017 - 07:30 #6
Ok
Avatar billede jalved Ekspert
14. september 2017 - 19:24 #7
Hvis det tidligere har virket, kan du prøve med at finde et gendannelsespunkt fra før problemet opstod.

I heldigste fald løser problemet sig så bare af sig selv, og du slipper forf at slippe og prøve alle mulige indstillinger..