Avatar billede tida Juniormester
06. september 2017 - 12:33 Der er 4 kommentarer

Ark navn kan ikke omdøbes - Excel 2016

Jeg har for nyligt fået installeret Excel 2016 - og nu viser det sig, at der kan være problemer med at omdøbe ark navne.

Det opstår sådan lidt on and off, der er ikke noget mønster. Men pludselig vil Excel ikke omdøbe en fane til et nyt navn. Ved ganske simpelt højreklik/omdøb/ f.eks. fra Ark4 til APRIL så sætter Excel resulut fanen tilbage til at hedde Ark1. Jeg har selvfølgelig prøvet med flere forskellige navne, og med små og store bogstaver o.lign. Nogen gange viser det sig så at det hjælper at flytte fanen f.eks. helt frem i 1. position, så kan pludselig man have held med det.

Er der nogen der er bekendt med dette problem, og ved hvad det kan skyldes eller hvad man kan gøre ?
Avatar billede finb Ekspert
06. september 2017 - 12:42 #1
Er der link til database ?
Kan du lave kopi af arkene ?
Avatar billede tida Juniormester
06. september 2017 - 13:05 #2
Ja der er link til en database - og der er muligvis her problemet ligger, det er måske her jeg skal checke op på problemet.

Jeg kan godt lave kopi af arket.
Avatar billede finb Ekspert
06. september 2017 - 13:08 #3
Så lav kopi........
Avatar billede tida Juniormester
06. september 2017 - 13:33 #4
Det hjælper ikke at tage kopi...jeg kan stadig ikke omdøbe arket, nu hedder det i stedet Ark4 (2).

Men det er netop kommet mig for øre her i afdelingen, at man istedet for blot at trykke enter, kan omgå problemet ved at indtaste det nye navn, stille sig og pege på midten af det nye navn og så trykke enter.... vupti så virker det.