Avatar billede Helle0803 Novice
07. september 2017 - 06:51 Der er 12 kommentarer

Netværksforbindelse

Hej 😊
Min søns pc vil pludselig ikke gå på nettet🤔
Jeg har ingen forstand på pc'er.. så hjæææælp😳😳
Den kan godt finde det trådløse netværk, men ikke oprette forbindelse, heller ikke med kabel!
Er der nogen der har en ide til at løse problemet? 🙏🤞

Helle☺️
Avatar billede hjolsen Ekspert
07. september 2017 - 07:14 #1
Prøv at starte en kommando prompt  og skriv dette
netsh  winsock reset
genstart  computeren
Det kan muligvis løse problemet !
Avatar billede cht22 Professor
07. september 2017 - 11:30 #2
Prøv at undersøge om computeren har fået en IP-adresse. Kan gøre med kør -> cmd -> ipconfig

---

FindLinks.dk - Online adgang til dine bookmarks
https://www.findlinks.dk
Avatar billede Helle0803 Novice
07. september 2017 - 12:23 #3
Hej igen.. tak for svar, men jeg er slet ikke med på det i skriver, jeg fatter ikke en meter af det😳😳
Og jeg kan heller ikke komme på nettet via kabel🤔
Avatar billede hjolsen Ekspert
07. september 2017 - 14:23 #4
Klik på "luppen" (søg i windows) skriv  kommandoprompt i søgefeltet .
På resultaterne oven over klik på Kommandopromt - skrivebords app
i den sorte vindue der kommer frem skriver du :
netsh winsock reset
Trykker på enter
Der kommer svar retur at du skal genstarte !
Avatar billede Uvanga Ekspert
07. september 2017 - 16:05 #5
Prøv dette:
Alternativ1: Højreklik på netværkssymbol i bunden af skærm, vælg netværks og delingscenter.
Klik på interforbindelse-egenskaber-markere IPv4-egenskaber-hent IP + DNS automatisk
Alternativ2: Netkort-egenskaber-strømstyring (Fjern flueben ud for ”Windows lukker for at spare strøm)
Avatar billede jalved Ekspert
08. september 2017 - 13:20 #6
Hvilket styresystem bruger du?

Prøv at finde et gendannelsespunkt og gendan maskinen til et tidligere tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede Uvanga Ekspert
10. september 2017 - 15:00 #7
Helle0803
Hvad er status, har du helt opgivet?
Avatar billede Helle0803 Novice
14. september 2017 - 15:45 #8
Hej igen
Ja jeg har næsten opgivet😖
Med hjælp fra support fra Elgiganten( hvor den er købt) fik vi den på nettet, jeg kan bare ikke huske hvad jeg gjorde.. i weekenden har han haft den med ved hans far, hvor den virker som den skal.. og igår hoppede den af nettet igen og kan ikke komme på.. heller ikke med kabel..🤔

Jeg har prøvet hvad Hjolsen skriver.. men der kommer ikke svar tilbage om at genstarte.. den skriver : the requested operation requires elevation ( Run AS administrator)

Det uvanga skriver.. alternativ 1 jeg kommer kun til netværks og delingscenter..
Der står intet om internetforbindelse-egenskaber..... 🤔
Alternativ 2 ??? Hvordan gør jeg det?☺️

Hvis jeg går ind i netværks- og delingscenter og klikker på "opret nyforbindelse eller et nyt netværk.. skriver den Windows har ikke fundet netværkshardware.. hjælper det nogen til at finde en løsning?

Jelved: styresystem ? Windows 10?🙃
Hvordan gendanner man ? 🙃

Tak for jeres svar og undskyld jeg er lidt langsom i opfattelsen🤣🤣

Helle
Avatar billede jalved Ekspert
14. september 2017 - 16:09 #9
Det lyder som om, der kan være to måder at forsøge at genoprette din pc på.

- Gendanne fra et systemgendannelsespunkt.

- Nulstille din pc.

Du kan læse her, hvordan du gør:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/12415/windows-10-recovery-options

Forsøg dig med at systemgendanne først. Du skal finde en punkt, der er lavet fra før, problemet opstod.

Virker det ikke - eller du har ikke et systemgendannelsespunkt, kan du forsøge dig med at nulstille pc'en.

Men vær opmærksom på, at du skal huske at vælge den mulighed, der hedder "behold mine filer". Ellers mister du alle dine ting på computeren.

Du vil miste apps og indstillinger, der er ændret på computeren - det er hele meningen - men vil beholde dine filer. Apps der er indstillet efter pc'en er købt, skal du altså være indstillet på at installere igen.

De to metoder kan tage nogle minutter, mens dpc'en arbejder, men det løser typisk mange problemer - og er ret simpelt at nå frem til, hvis bare du følger ovenstående link.
Avatar billede jalved Ekspert
14. september 2017 - 16:29 #10
Kan du huske nogle småting fra den vejledning, du fik fra Elgiganten? Måske kan det pejle nogen til den rigtige løsning.
Avatar billede Uvanga Ekspert
14. september 2017 - 17:41 #11
"Det uvanga skriver.. alternativ 1 jeg kommer kun til netværks og delingscenter..
Der står intet om internetforbindelse-egenskaber"

Du skal klikke på Netværks og delingscenter... Så kan du komme videre ;-)
Avatar billede Helle0803 Novice
14. september 2017 - 20:32 #12
Hej igen
Tak for alle jeres forslag🙏

Den bliver hentet til rep på mandag... talte med Elgiganten igen og bagefter hp support... så satser på det hjælper🤞

Helle😊