Avatar billede jalved Ekspert
08. september 2017 - 12:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Firefox går i stå og skal genstartes

Hej,

Jeg bruger Firefox og Vista, men har fået det problem, at Firefox efter et stykke tid går i stå og skal genstartes - efter genstart kører det fint lidt igen.

Det er typisk ved mange åbne vinduer ,og når der kører netradio samtidigt, så det er sikkert bare et hukommelsesproblem.

Det er et problem, der - uden ændringer på computeren - pludselig begyndte at opstå.

Jeg har selvfølgelig prøvet at geninstallere firefox og de forskellige plugins skulle også være opdaterede.

Det er sikkert rimeligt simpelt at svare på, men jeg ved ikke lige, hvilke indstillinger det er godt at skrue på?
Avatar billede MJT Juniormester
08. september 2017 - 14:22 #1
Hej
Jeg har faktisk samme problem, og efter noget tid, er det begyndt at blive værre og værre. Lige nu fungere det rigtig dårligt, går tit ned og holder "pauser" når det skal loade en side ind. Det er så irriterende, og jeg har ellers altid sværget til Firefox, men er bange for at jeg bliver nødt til at prøve at skifte browser nu.
Jeg har rent faktisk siddet og kigget på ny bærbar nu, bare pga det, men er lidt i tvivl om det. Jeg er ikke så stærk til hardware, men faldt over denne side: https://testmagasinet.dk/diverse/baerbar-computer-test.html og hælder lidt til denne: Microsoft Surface Pro 4 128GB Core M
Hvad siger i til den? I mine øjne virker den rimelig lækker til prisen, men måske er der noget bedre derude?
Avatar billede MJT Juniormester
08. september 2017 - 14:55 #2
Ah sorry, det var ikke meningen at kapre din tråd, måske jeg bare skulle oprette en selv spørge om gode råd til ny bærbar
Avatar billede jalved Ekspert
08. september 2017 - 14:57 #3
@ MJT Har du prøvet at geninstallere Firefox? Det løser ofte problemer...

Det er min opfattelse, at hvis man er "almindelig" bruger og ikke har specielle behov, kan du klare dig fremragende med en computer til omkring 3000 kr. Så meget variation er der heller ikke i specifikationerne, selvom man selvfølgelig kan finde et godt tilbud af og til.

Kig dig lidt for mht. processor, ram og harddisk og hvis du er tilfreds, så gå efter det du føler for (typisk via udseendet). Men det er bare min holdning.

Hvis du gerne vil have konkrete købsråd, så er det bedre at oprette en ny tråd,

Pøjpøj med købet.
Avatar billede jalved Ekspert
08. september 2017 - 15:00 #4
Jeg opfattede det nu heller ikke som "kapring" :-)

Jeg var glad for opbakningen.
Avatar billede MJT Juniormester
08. september 2017 - 15:31 #5
@jalvad jeg har prøvet at geninstallere det, men det hjælper ikke desværre. Jeg kom lige i tanke om at jeg synes at jeg læste en artikel for noget tid siden om at der var visse plugins firefox ikke understøttede mere, måske er det der problemet ligger.

Tak for tips ang den bærbare og jeg er glad for at du ikke synes at jeg kaprede din tråd :)