Avatar billede MJT Juniormester
08. september 2017 - 14:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ny hjemmeside om senge

Hej jeg har lige startet min første hjemmeside. Det er en affiliateside om senge, madrasser, dyner osv, men jeg er nybegynder til webdesign. Jeg kunne rigtig godt tænke mig noget feedback på den. Siden hedder https://senge-testeren.dk/

På forhånd tak for konstruktivt kritik
Avatar billede Slater Ekspert
08. september 2017 - 16:18 #1
Umiddelbart indtryk er, at den er for simpel. Det er en Wordpress-template uden noget unikt indtryk tilføjet - selv logoet er bare en almindelig sort tekst i Arial.
Det giver desværre lidt følelsen af, at det bare er en linkfarming-side, dvs. en webside smidt op i en fart, udelukkende for at give søgemaskine-rating til andre sider (ofte fuskere), den linker til. Den giver ikke et troværdigt indtryk, og det kan skræmme mange væk.

Et par ting der støtter den opfattelse er:

- Ingen kontaktoplysninger. Din footer er bare tom. En vigtig del af et troværdigt indtryk, er at man tydeligt kan se hvem der står bag. Du behøver ikke ligefrem give dit telefonnummer og privatadresse, men navn og kontaktform/email gør meget.

- Sproget på siden trænger til en gennemlæsning. Der er mange stave- og bøjningsfejl, og ud over ikke at virke professionelt, støtter det indtrykket af en linkfarming-side, som ofte er Google-oversat fra indisk eller lignende.

- Artiklerne er underskrevet af "S9ALR". Det virker igen ikke professionelt på en sådan side. Det var måske gået på en gaming-side, men om senge? Brug dit rigtige navn, eller undlad helt at underskrive dem.

Designmæssigt - ud over ovennævnte - er siden okay. Meget simpel, men især for en nybegynder er der intet at klage over, og det gøres med det samme klart, hvad siden handler om - noget mange professionelle sider ikke gør så godt.

Et par småting:

- Der er brugt lidt for mange forskellige skrifttyper og -størrelser på forsiden. Skrifttypen Roboto Slab ejner sig til overskrifter, men ikke så godt til de der underrubrikker i brødtekststørrelse.

- Jeg kan ikke helt lide, at de blå kategoribokse ikke flugter med artikelkasserne. Jeg kan godt se, det er med vilje at de er indrykket lidt, men det ser lidt skævt ud.

Men ud over det, ikke en dårlig side. Der skal i hvert fald ikke mange ændringer til at gøre den ganske god.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2017 - 16:42 #2
personligt er jeg 110% modstander af rubrikken 'trending' - jeg kan heller ikke se, hvad avisers 'andre læser også' (selv computerword har det)  kommer mig ved. Det er intern statistik, som bør holdes internt - jeg læser det, jeg finder interessant, og ikke andet.
Avatar billede MJT Juniormester
09. september 2017 - 13:08 #3
Jeg siger mange tak for feedback @Slater. Du har fuldstændig ret, der er stadig en del småting der skal ordnes. Jeg håber at jeg får styr over det, tak for hjælpen :)
Avatar billede Kfrobenius Novice
09. september 2017 - 17:41 #4
Jeg vil tilslutte mig hvad Slater skriver med den tilføjelse at det virker lidt spøjs at bruge blog formatet om forbrugsartikler.