Avatar billede richardjensen Seniormester
08. september 2017 - 21:17 Der er 4 kommentarer

Harddisk

Er der nogen chance for en harddisk,der har været åbnet,
men (måske )ubeskadiget
Avatar billede Slater Ekspert
08. september 2017 - 21:24 #1
Tænker du på at bruge den igen, eller at få dataene ud?

I første tilfælde: Hvis du ikke selv nemt kan sætte den sammen igen, så vil det sandsynligvis være alt for dyrt til at kunne betale sig at få den repareret.

I sidste tilfælde: Du kan næsten sikkert sagtens få dataene ud, men hvis disken ikke bare kan sluttes til, skal du gå til et specielt data recovery firma, og de koster nogle knaster. Som regel flere tusinde kr.
Avatar billede milter Ekspert
08. september 2017 - 21:25 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2017 - 22:10 #3
Enig i #2.  At adskille en disk skal foregå i helt støvfrie miljøer.
Du kan på billedet her se hvor store hår og støvpartikler er i forhold til afstand mellem læsehoved og plader:
http://micronicsindia.com/MediaFiles/2016/7/4/10256/hard-drive-head-gap2.jpg
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2017 - 00:18 #4
Enig med de andre. Hvis du har værdifulde data på disken, så rør ikke mere ved den, men send til et Data Recovery firma. Hvis det er mindre vigtige data, så kan du prøve, at samle den igen og trække data ud, men stol ikke mere på den. Den er til IT skrald.