Avatar billede lakrije Seniormester
09. september 2017 - 07:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Standarddokument

Hej med jer. Jeg har et standarddokument, som jeg bruger som tilbudsskabelon. I stedet for at jeg skal søge hele dokumentet igennem, hver gang jeg skal lave et nyt tilbud for at skrive firmanavn, navn, adresse osv. Så kunne jeg godt tænke mig, at skabelon prompter mig, hver gang jeg åbner det, og jeg udfylder de forskellige ting, og så bliver det automatisk udfyldt alle de relevante steder i dokumentet, hvor jeg så bagefter kan tilrette andre småting. Dette for at undgå, at der står et forkert firmanavn osv.

Er dette muligt i Word?
Avatar billede finb Ekspert
09. september 2017 - 08:53 #1
Fletter du med en kundeliste ?
Avatar billede lakrije Seniormester
09. september 2017 - 10:27 #2
Nej det gør jeg ikke som udgangspunkt.
Avatar billede finb Ekspert
09. september 2017 - 10:57 #3
Du kan indsætte tekstbokse, som du hopper mellem med TAB.
Men du skal vel egentlig have din nye kunde ind i databasen,
så start med det, filtrer på ny-kundenavnet - og flet derfra.
Avatar billede lakrije Seniormester
09. september 2017 - 11:31 #4
Okay, så det er ikke muligt at få en formular op, når man åbner dokumentet, hvor man blot udfylder, og så fletter det selv ved at trykke OK?

Hilsen
Lars
Avatar billede jkrons Professor
09. september 2017 - 11:53 #5
Jo, det kan du godt, men det er lidt besværligt at lav e i første omgang. Det nemmeste er, at du selv læser om det, fremfor at vi skal igennem mange siders forklaring her. Søg simplethen efter FORMULARER i hjælpen. Så får du enb grundig beskrivelse af de trin, du skal igennem, for at få det til at virke.
Avatar billede jkrons Professor
09. september 2017 - 11:54 #6
Så kan du også bedre selv få et indtryk af, om det er noget du vil bruge ressourcer på.
Avatar billede finb Ekspert
09. september 2017 - 11:55 #7
Jo, det kan gøres i vba, der viser dig input-bokse,
data ender automatisk de rette steder.
Prøv at oprette et spørgsmål a la:
"Word - VBA med inputbox"
Avatar billede martens Guru
09. september 2017 - 12:51 #8
Avatar billede lakrije Seniormester
10. september 2017 - 10:33 #9
Nu har jeg prøvet lidt med fill-in fields, og jeg vil jo gerne genbruge nogle af felter flere steder i skabelonen, er det muligt, hvis ja, hvordan? Hvis ikke det er muligt, så må jeg nok ty til VBA :)

På forhånd tusind tak.
Lars Jensen
Avatar billede lakrije Seniormester
10. september 2017 - 16:02 #10
Kan man ikke kombinere det med bookmarks?
Avatar billede martens Guru
10. september 2017 - 21:51 #11
Jo det er netop, hvad jeg også havde en idé om at gøre ... Altså at lade bogmærkerne få værdierne fra en userform... Det må da næste være den nemmeste løsning..
( nu er jeg lidt af en "Access -tosse", så jeg ville nå have lavet interfacet i Access og kaldt  Word derfra ;o)
men kig lige her : https://www.youtube.com/watch?v=8lKzMuk2nO0
Avatar billede finb Ekspert
11. september 2017 - 09:35 #12
Eller evt lave alt i Access
og udtrække Rapport ?
Bøvlet nu, men nemt på sigt.
Avatar billede finb Ekspert
19. september 2018 - 09:20 #13
Og brug rudekuverter,
så der kun er én modtager...