Avatar billede Mbisander Novice
11. september 2017 - 18:55 Der er 1 kommentar

Hjælp til gamer computer.

Hejsa,
Min bror på 14 er på udgik efter en stationær gamer computer. Han har et budget på ca. 4000kr, og søger naturligvis det bedste man kan få til de penge. Kan det betale sig at købe ny? Hvis ja, kan i anbefale en specifik maskine?
Tak
Avatar billede Carnac Forsker
11. september 2017 - 22:16 #1
Lad det være sagt med det samme: Man får IKKE ret meget gamer for 4000 kr.

Man skal minimum op i en 6000 kr.

Kan I strække jer til 5000, er der et bud her:
https://www.komplett.dk/product/11327/pc-tablets/komplett-pc/komplett-gamer/komplett-gamer-a15#

Er den absolutte max grænse 4000 kr, er mit råd flg.:

Find en brugt OEM-office computer på Den Blå Avis, eBay el.lign, med 8 GB RAM og enten i3-processor eller G4560 processor til 3000 kr, og køb et GTX 1050 grafikkort til omkring 1000 kr og sæt i den. Det er det bedste gamingcomputer man får for 4000 kr.

Har I mod på selvbyg kan det muligvis lige akkurat lade sig gøre. Se evt denne video:
https://www.youtube.com/watch?v=eNXLner4pHI
Det bliver dog uden windows så. Så skal den have windows, skal I afsætte penge til dette også.