Avatar billede p_gaard Juniormester
12. september 2017 - 08:44 Der er 9 kommentarer

jdbc/odbc authentification via AD

Hej geni,

Jeg står og mangler en connectionstring til jdbc og/eller odbc. Brugeren af softwaren er logget på Windows og bruger/id passwords til databasen skal automatisk findes i ActiveDirectory eller der sker en passthrough til databasen, da windows-logon er ok.

1. ODBC connectionstring:

2. JDBC connectionstring:

Er der nogen bud?

Mvh

pgaard
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2017 - 18:57 #1
Hvilken database?

Visse databaser understoetter brug af "integreret sikkerhed" hvor credentials tagers fra ens OS login session.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2017 - 18:58 #2
Hvis softwaren er Java baseret saa vil jeg kraftigt fraraade ODBC da JDBC-ODBC bridge er jammerlig.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
12. september 2017 - 19:53 #3
Avatar billede p_gaard Juniormester
14. september 2017 - 13:24 #4
Databasen er en Microsoft SQL Server.
Avatar billede p_gaard Juniormester
14. september 2017 - 13:33 #5
Foreløbig tak for info!

Arne spørger hvilken database vi bruger:

Databasen er en Microsoft SQL Server (10.50.6220)

kunne også godt tænke mig en løsning til Oracle, men primært SQL Server

Mvh

Peter
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2017 - 15:13 #6
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2017 - 15:15 #7
Der er flere options, men de er alle dokumenteret.

Hvis jeg husker rigtigt saa kom muligheden foerst for en 5-10 aar siden i JDBC, saa check at du har en rimelig ny version af MS SQLServer JDBC driver.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2017 - 15:19 #8
Oracle er vist lidt mere tricky men det skulle vaere muligt.

Google finder:

http://docs.oracle.com/cd/E18283_01/java.112/e16548/clntsec.htm#CIHCBCBC
Avatar billede p_gaard Juniormester
20. september 2017 - 13:11 #9
Forløbig tak!

Hvad så hvis det er en AD batch bruger som ikke kan logge på egen konto på Windows Server? Er der en mulighed at angive brugernavn/adgangskode når man bruger integratedSecurity?