Avatar billede Anders Colstrup Praktikant
12. september 2017 - 08:56 Der er 8 kommentarer

Ryger hele tiden af netværket på mit gymnasium

Hejsa, jeg har et problem med at på mit gymnasium så virker det til at jeg er den enneste i min klasse der har problemer med at oprette forbindelse til netværket. Hver gang jeg prøver at oprette forbindelse til netværket siger den i de fleste tilfælde den ikke kan indentificere netværket og at der ingen internetadgang er. Når jeg foretager fejlfinding, siger den at standardgateawayen ikke er tilgængelig...hjælp en dreng i nød!
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. september 2017 - 09:51 #1
Hvilket operativ system?
Har du nyeste driver til dit netkort?
Hvilken computer?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
12. september 2017 - 09:52 #2
Kontrollere om du henter automatisk ip adresse.
Avatar billede Anders Colstrup Praktikant
12. september 2017 - 10:17 #3
jeg har en ASUS ZenBook Flip UX360 13,3" FHD touch med windows 10
Avatar billede Anders Colstrup Praktikant
12. september 2017 - 10:17 #4
hvordan tjekker jeg om den henter automatisk IP-adresse?
Avatar billede Uvanga Ekspert
12. september 2017 - 12:40 #6
Prøv dette. Det er det samme som i #5, men en mere enkel tilgang (IMHO)
Alternativ1:
Højreklik på netværkssymbol i bunden af skærm, vælg netværks og delingscenter.
Klik på interforbindelse-egenskaber-markere IPv4-egenskaber-hent IP + DNS automatisk
Alternativ2:
Netkort-egenskaber-strømstyring (Fjern flueben ud for ”Windows lukker for at spare strøm) Dette er et typisk win10 problem
Avatar billede ThomasF77 Juniormester
12. september 2017 - 14:43 #7
Jeg har også haft samme problem med mit netværk derhjemme, efter at have skiftet udbyder og hardware dertil. Fandt ud af at det trådløse netværk, ikke havde power nok... Måske skolen ikke samme issue..?
Avatar billede Anders Colstrup Praktikant
12. september 2017 - 21:40 #8
hej thomas tænker godt det kunne være en mulighed, men der må da være en grund til at det er min pc som det sker med...