Avatar billede Nicolaj Praktikant
12. september 2017 - 19:19 Der er 13 kommentarer

Ingen net

Hej jeg har et problem som jeg ikke ved hvad betyder, det lyder sådan.
Det er ikke muligr at kommunikere med primær dsn- server (89.150.129.22
Avatar billede milter Ekspert
12. september 2017 - 19:39 #1
Er det hjemme på dit eget netværk, på arbejdet, eller ....?

Har det virket før, og/eller har du opgraderet drivere til netværkskortet?

Har du været inde og pille ved noget, som har med netværk at gøre?

Hvilken computer og styresystem?
Avatar billede milter Ekspert
12. september 2017 - 19:42 #2
Og lige et spørgsmål mere: Er det med kablet eller trådløs netforbindelse?
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2017 - 19:57 #3
det betyder at dns serveren ikke svarer.
Avatar billede Nicolaj Praktikant
12. september 2017 - 19:59 #4
det er på mit eget netværk

Det har virket før

Nej jeg har ikke været inde og pille ved noget og har prøvet at gendanne den til et tidligere kontrolpunkt men uden virkning

Det er en Dell bærbar og men windows Vista styresystem
Avatar billede Nicolaj Praktikant
12. september 2017 - 20:00 #5
Det er med begge løsninger
Avatar billede Nicolaj Praktikant
12. september 2017 - 20:04 #6
Ja så meget har jeg fundet ud af men hvad vil det sige og kan man gøre noget ved det? 😊
Avatar billede milter Ekspert
12. september 2017 - 20:49 #7
Af en eller anden grund vil din DNS-server ikke svare. En DNS-server er den del af nettet, som omsætter dine søgninger på nettet til den korrekte IP-adresse.

https://www.lifewire.com/what-is-a-dns-server-2625854

Din DNS-server ser ud til at ligge hos Fullrate. Den kan være nede, og et check på internetsiden http://downforeveryoneorjustme.com/ viser, at den faktisk er nede, i hvert fald kl 20:37.

http://downforeveryoneorjustme.com/89.150.129.22

Hvis du ikke kan vente, til den virker igen, kan du ændre DNS-server på din computer sådan her:

http://help.unotelly.com/support/solutions/articles/43672-manual-setup-unodns-on-windows-vista

I felterne i trin 7 kan du indsætte tallene 8-8-8-8 i "Preferred DNS-server" og 8-8-4-4 i "Alternate DNS Server". Det er Googles DNS server, men  du kan altid ændre indstillingerne, f.eks. til "Optain DNS address automatically" eller tilbage til 89.150.129.22, hvis du foretrækker det
Avatar billede Nicolaj Praktikant
12. september 2017 - 21:23 #8
Nu har jeg prøvet det.
Det virker desværre ikke, når jeg prøver at skrive en DNS adresse i trin 7 så siger den bare at det er en ugyldig IP sdresse 😔😔
Avatar billede milter Ekspert
12. september 2017 - 21:36 #9
#8.

Jeg har aldrig oplevet, at de IP adresser (Googles) er blevet erklæret ugyldige på mine computere. Det hele skal se ud som på billedet herunder:

http://tips.betdownload.com/cf/images/ndh/2014/4/adjust-dns-to-access-blog-6.jpg
Avatar billede milter Ekspert
12. september 2017 - 21:45 #10
Og du skal selvfølgelig afslutte med et klik på "OK" nederst i billedet. Prøv også at genstarte computeren efter ændringerne.
Avatar billede Nicolaj Praktikant
12. september 2017 - 21:49 #11
Desværre virker det ikke
Lige så snart jeg prøver at gå ned på alternativ dns, siger den at adressen er ugyldig
Avatar billede milter Ekspert
12. september 2017 - 22:15 #12
OK, mit kendskab til netværksindstillinger er lidt hullet, men prøv med en IPV6-adresse istedet for en IPV4-adresse, dvs. 2001:4860:4860::8888[/] og [i]2001:4860:4860::8844 i felterne. Jeg tvivler dog på, det virker, for du burde stadig kunne bruge IPV4-adresser.

http://www.webopedia.com/DidYouKnow/Internet/ipv6_ipv4_difference.html

https://www.interserver.net/tips/kb/how-to-configure-network-settings-to-use-google-public-dns/

En anden mulighed er, at dit system er blevet angrebet af snavs, men så ville jeg have forventet, at du var blevet ledt hen på uønskede sider i stedet for at få beskeden, du nævner i det oprindelige spørgsmål.

Du kan også prøve at kontakte Fullrate, hvis det altså er dem, du får internetforbindelse hos.
Avatar billede Mikael Ekspert
13. september 2017 - 10:03 #13
Jeg har også lige haft samme problem på min ældre HP Vista bærbar.

Uanset hvad jeg forsøgte ( Også update af nye drivere m.m. ) så faldt mit Wifi pludseligt konstant ud.

Det var kun et problem på dén ene computer.

En genstart af routeren hjalp så til tider. Andre gange ikke.

Min løsning var en total geninstallation af Vista. Besværligt JA. Men nu er dét problem helt væk, og maskinen er som ny nu.

Årsagen er aldrig fundet. Men der har sikkert ligget "noget" hårdnakket "snavs" på harddisken..