Avatar billede ZeBa Ekspert
13. september 2017 - 20:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

NewBie: Et par simple spm. Wordpress

Jeg forsøger at lave mit første lille projekt i wp, men kan ikke få "knækket koden - så jeg håber, at en eller anden vil skrive et par linier til mig.

Jeg vil lave en blog med følgende elementer
Mine rejser
Mine tanker
Mine billeder

På forsiden skal der være en menu med først Home og derefter de tre ovenstående.

Når man klikker fx mine rejser skal der kommer en drop down
Mine rejser
  USA 2017
  31.01 Houston
  32.01 Selma
  o.s.v.
  Vendsyssel 2016
  - o.s.v. som under Mine Rejser

Og på samme måde med Mine Tanker og Mine Fotos, bortset fra, at Mine fotos måske skal bestå af et egentligt picture gallery.

Men jeg kan ikke finde ud af, hvor jeg skal begynde

Det er lykkedes mig at installere en tema til en blog (Hedder North...et eller andet), men skal jeg starte med at definere kategorier, en anden at jeg skal starte med tema, og en tredje at jeg skal starte med menuer. HJÆLP.

Hvis nogen vil fortælle mig, i hvilken rækkefølge jeg skal installere, tror jeg at jeg kan finde ud af det.

På forhånd tak
Avatar billede stjans Guru
14. september 2017 - 09:28 #1
Start med din startside (vælg statisk side under indstillinger for WP)

Lav så 3 sider mere, der skal indholde dine blogs. Navngiv dem, så det giver mening.

Opret dine 3 kategorier (under kategiroer :-) ).

PÅ de tre sider vælger du nu, at de skal vise dine blogindlæg.

Opret nu dine indlæg, og kategorisér dem til de rigtige kategorier (til højre på siden for selve indlægget ).

Nu vises die indlæg på de respektive sider.

Du SKAL huske at kategorisere indlæggene - ellers vises disse ikke....

Mht. Menu. vælg menu under indstillinger. Opret en ny menu. Vælg hvad der skal vises (sider, indlæg, kategorier m.v.). Gem.
Avatar billede jalved Ekspert
14. september 2017 - 19:42 #2
Hvis det ikke handler om, at du gerne vil prøve at lege lidt med wordpress - eller det er vigtigt for dig at have en decideret hjemmeside - så kan du også prøve at oprette en ren blog på blogger.com. Det er ret selvforklarende og der er mange udmærkede templates.

Du får så typisk en url med ditnavn.blogspot.com - men du kan nemt købe et domænenavn og ændre adressen til www.ditnavn.dk
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. september 2017 - 21:01 #3
stjans

"PÅ de tre sider vælger du nu, at de skal vise dine blogindlæg."

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. september 2017 - 21:18 #4
stjans
Nu har jeg prøvet at skrive en ny post og klikke på en kategori i højre side langt nede, men posten optræder ingen steder??
Avatar billede stjans Guru
15. september 2017 - 11:32 #5
Har du på din nye side valgt, at der skal vises den bestemte kategori ?