Avatar billede hkprofil Forsker
14. september 2017 - 09:51 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

OneNote

Jeg har Microsoft 365 inkl. OneDrive og OneNote. Det virker på min bærbare og på min mobil, men nu har jeg fået en tablet og på OneDrive kan jeg godt hente mine data og billeder. Jeg kan godt åbne OneNote og skrive på ny side, men jeg kan ikke få alt det ind jeg har i forvejen?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. september 2017 - 10:31 #1
Du skal vælge at åbne en eksisterende notesbog... - det burde nok kunne lade sig gøre.

Ellers kan du vælge at tilføje din Microsoft konto til din tablet - det burde gøre det lettere.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. september 2017 - 10:44 #2
Du kan evt. også se her: https://support.office.com/da-dk/article/Microsoft-OneNote-til-Android-46b4b49d-2bef-4746-9c30-6abb5e20b688 om der er noget der kan hjælpe dig videre...

Men ellers skal du nok uddybe hvad du gør, og hvor du går i stå..
Avatar billede hkprofil Forsker
15. september 2017 - 08:49 #3
Jeg har set, at jeg har 2 konti med hver sin mailadr. Den jeg har nu, og en tidl. og det er måske der den konflikter, men jeg tør ikke slette den "gamle konti" da jeg muligvis sletter alle mine noter? Nogen forslag til løsning?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. september 2017 - 09:02 #4
Ja det kan sagtens være du har fået blandet noget sammen så...

Prøv at logge på OneDrive via https://onedrive.live.com

Først med den ene konto - så ser du hvad du har liggende...

Har du en anden browser, bruger du den med samme link, og logger på med din anden bruger - så kan du sammenligne data.

Har du kun en browser, er du nødt til at logge af, for at kunne logge på med den anden bruger.
Avatar billede hkprofil Forsker
15. september 2017 - 11:01 #5
Tak Ole_madsen. Nu har jeg da fået konstateret, at alle mine noter/data står ifm den gamle mail-adr. Så er spørgsmålet, hvordan jeg får dem tilknyttet min nye mail, så jeg kan opdatere til alle 3 enheder? Er der en "nem" måde, eller er det "the hard way" med at udskrive alt, og derefter skrive/sætte ind på ny?
Avatar billede hkprofil Forsker
15. september 2017 - 11:03 #6
PS: men, men noget mærkeligt, for de seneste tilføjelser er ikke kommet ind i "den gamle mail"??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. september 2017 - 10:43 #7
Den "nemme" måde er, fra den gamle konto, at dele notesbogen med den ny konto. Så vil du have uhindret adgang - men dermed ligger selve noterne fortsat i den gamle konto.

Hvis du helt vil flytte notesbøgerne fra den gamle til den ny konto, bliver det meget mere besværligt - man kan nemlig ikke kopiere en notesbog fra en online placering.
Så skal du først dele bogen, som nævnt ovenfor. Herefter skal du oprette en ny notesbog med den ny konto. Gå ind i den gamle notesbog, og så kan du kopiere fane for fane ved at højreklikke og vælge "flyt eller kopier"... - meget besværligt, men jeg kender ikke andre løsninger, og det er også Microsofts egen officielle løsning: https://support.office.com/da-dk/article/Flyt-en-notesbog-i-OneNote-til-Windows-som-du-har-delt-med-andre-56c7659e-1850-49a6-8874-e2db6b440cd4
Avatar billede hkprofil Forsker
17. september 2017 - 09:14 #8
Jeg vil forsøge mig med den "nemme", men når jeg vil dele får jeg beskeden: "noget gik galt på vores side prøv igen". Så trykker jeg på send en kopi og så får jeg muligheden "mail" eller "skype", men kun een af siderne i notesbogen?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. september 2017 - 10:45 #9
Du står nok det forkerte sted når du deler (man kan dele mange elementer af OneNote) - her er sakset og  modificeret fra Microsoft:

1. Åbn den notesbog, du vil dele, i OneNote Online (via en browser).

2. Klik på Filer > Del > Del med andre.

3. I venstre kolonne under Del skal du kontrollere, at Inviter personer er markeret.

4. Skriv mailadressen der er registreret til den "ny" konto i feltet Til.

5 Skriv en kort note i boksen nedenunder (eller lad være - det bruges mest som information når man inviterer "fremmede").

6. Som standard kan modtagerne foretage ændringer i de notesbøger, de inviteres til. Hvis du inviterer fremmede, som du kun vil have til at se, men ikke redigere indholdet i notesbogen, skal du klikke på det blå link Modtagere kan redigere for at ændre tilladelsesindstillingerne.

7. Når du er klar til at sende din invitation til notesbogen, skal du klikke på Del.

Klippet her fra: https://support.office.com/da-dk/article/Brug-af-OneNote-Web-App-til-at-dele-noter-med-andre-d3481fbe-e06c-4883-b7e9-b2ee9f38aed3
Avatar billede hkprofil Forsker
19. september 2017 - 09:21 #10
Tak det vil jeg følge, men først må jeg lige spørge.
"Klik på Filer" det står ikke i min OneNote version, kan det være fordi jeg skal finde OneNote i Stifinder - og der er godt nok mange muligheder?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. september 2017 - 09:39 #11
"Filer" referer til menuen i online udgaven af Onenote. D.v.s. du skal logge på onedrive.live.com for at åbne din onenote bog.
Avatar billede hkprofil Forsker
19. september 2017 - 09:55 #12
Der var jeg så inde, men problemet er, at her ligger den bog jeg har benyttet ikke?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. september 2017 - 10:10 #13
Så må den jo ligge på din anden profil - det troede jeg du havde fået afklaret? - så har jeg misforstået noget.

Hvis ikke den ligger online på enten den ny eller gamle profil, må det være en lokal bog i Windows. I så fald vil du nok kunne klare at flytte den på én gang, ved at bede OneNote om at dele hele bogen... - så vil den spørge om den skal flytte den til OneDrive.
Avatar billede hkprofil Forsker
21. september 2017 - 11:51 #14
Må jeg være dum og spørge: Hvor finder jeg en lokal bog i Windows?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. september 2017 - 14:22 #15
En lokal bog ligger på harddisken på din PC. Da man selv vælger placering, er det ikke noget jeg kan gætte nærmere på...

Du må ind i den pågældende bog (via onenote på PC´en hvor du kan se bogen), og undersøge hvor den er gemt. Jeg kan se at min onenote som udgangspunkt vil gemme i C:\Users\[brugernavn]\Documents\OneNote-notesbøger

Men en helt anden detalje - jeg kan se at jeg har "filer" i min onenote på min PC. Hvis du ikke har det, kan det være fordi du kører den "medfødte" udgave i Windows 8 - den var noget amputeret i forhold til andre udgaver. Prøv at trykke windows knappen, skriv "onenote" og se om der dukker flere udgaver op... - og prøv evt. at åbne "den anden".

...Eller installer den nyeste version gratis her fra: https://www.onenote.com/download?omkt=da-DK
Avatar billede hkprofil Forsker
21. september 2017 - 16:28 #16
Jeg kan godt finde i C:\Users\[brugernavn]\Documents\OneNote-notesbøger, men mappen er tom?
Så prøvede jeg at trykke windows knappen, og skrev "onenote" - her får jeg flg. muligheder:

Bedste match
OneNote Windows Store - app, du har tillid til

Apps
OneNote 2016 (her kommer jeg ind i ny/tom udgave?)

Mapper
OneNote-notesbøger (den er tom?)

Hvis jeg nu prøver at instal. den nyeste version, med dit link - så vil jeg vel stadig skulle skrive alt ind på ny ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. september 2017 - 17:08 #17
Jeg tror 2016 udgaven er den nyeste, og den der følger med Office 365. Jeg gætter på du så har brugt "App" udgaven, der er magen til den der lå i Win8 - kraftigt beskåret.

Start med at åbne OneNote 2016, gå i filer og "Åbn" en notesbog. Tast dine Office 365 informationer ind, hvis ikke de er det i forvejen, og find din(e) notesbøger frem fra dit OneDrive.

Det burde virke. Ellers giver jeg helt fortabt.

Men så skal du, samme sted, logge af din konto igen, og logge på med den gamle mailadresse. Her burde du så kunne komme ind og finde dine gamle notesbøger - og dele dem med den ny adresse, jf. tidligere lagte guide.
Avatar billede hkprofil Forsker
21. september 2017 - 17:28 #18
Den vej kan jeg godt se begge notesbøger, men kan ikke finde hvor jeg "logger af" igen?

Jeg tror jeg siger mange tak for hjælpen og for din tålmodighed, og vil printe det hele ud, slette hele OneDrive, og lægge den ind igen og håber på at jeg gør det rigtigt.
Endnu engang tak for hjælpen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. september 2017 - 22:41 #19
Du har ret - man kan ikke logge af som sådan.

Men går du i Filer->Åbn, kan du vælge mellem forskellige placeringer. Vælger du "Åbn fra internettet" - OneDrive, er der en lille tekst ved siden af der hedder (Er du ikke [navn]?) - og klikker du på den, logger den af og viser dig logonboks igen. Så kan du logge på med den anden konto...
Avatar billede hkprofil Forsker
26. september 2017 - 23:17 #20
Det vil jeg forsøge, når jeg er hjemme igen. .... jeg skriver lige om/når det lykkes ☺
Avatar billede hkprofil Forsker
10. oktober 2017 - 17:17 #21
Jeg har nu haft mulighed for at rode lidt med OneNote. Det lykkedes mig at "dele" med mig selv, til den nye mailadr, men desværre kan jeg ikke redigere/tilføje i den.
Jeg har lagt det hele ind på ny (kopieret) og har fundet en vej at gå ind til alle mine noter, den eneste forskel er, at det er den gamle version med kulørte faner for oven, i stedet for i siden, men det kan jeg sagtens leve med.
Igen tak for din tålmodighed.