Avatar billede Slettet bruger
14. september 2017 - 16:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

overfør data fra gamle iphone til ny iphone

hej jeg har en iphone 6 64-gb og min mor har iphone 5 32-gb
min mor over tar min iphone 6
min far får mors iphone 5

men spørgsmål er hvordan får får vi data fra og til iphone har prøvet at lavet en backup af en iphone med Ios 11 og til iphone med Ios 10
hvor det ikke lukkes da Ios var nye så nhvordan går vi lige det
Avatar billede stjans Guru
14. september 2017 - 17:52 #1
Hvad er det for data du skal have over ?. Er det alt - inkl. mail indstillinger m.v. og apps - eller det "kun" beskeder og billeder samt kontaktpersoner ?.
Avatar billede expnet Seniormester
14. september 2017 - 18:44 #2
Du tager den iphone som har iOS 10 og opdater den via Itunes og derefter tager du skal bare huske du ikke kan ligge en 64gb backup på en 32gb men om vent kan du godt
Avatar billede INK Ekspert
14. september 2017 - 19:21 #3
Det er ret væsentligt at vide hvilke oplysninger du reelt ønsker at overføre!

Du har dit eget Apple-ID og det ønsker du næppe dine forældre også skal bruge ;-)

Måske skal dine forældre have og bruge samme Apple-ID. Det kan betyde, at købte Apps er fælles, men meget kan klares med Familiedeling.

Er det fotos vi taler om, så kan Google Fotos løse dette problem.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. september 2017 - 20:27 #4
Som der er skrevet i #2:

Opdater din iPhone 6.
Lav backup af din iPhone 6.
---
Opdater din mors iPhone 5.
Lav backup af din mors iPhone 5.
---
Nulstil din iPhone 6.
Restore din mors backup til din iPhone 6.
---
Nulstil din mors iPhone 5 og giv den til din far - hjælp med opsætningen.
Køb ny telefon og restore din egen backup.
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2017 - 21:27 #5
også tak for hjælpen :-)  når jeg Restore iphone så gør jeg det i DFU-Mode

jeg kan huske at jeg skule restore en backup jeg hade lavet hvor efter den skriv du kan ikke gendanne den sikkerhetskopi fordi den er denne version er nyre ind den du vil gendanne er noget lin :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. september 2017 - 09:23 #6
...det er jo også derfor, jeg skriver at du skal opdatere INDEN backup og restore.
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2017 - 09:53 #7
ja men iphone 5 får ikke Ios 11 men iphone 6 gør

så alt skal sette op på ny
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. september 2017 - 10:06 #8
Nej!

Følg nu bare vejledningen.

Hvis din gamle iPhone 5 skal videre til din far, og jo dermed netop IKKE skal have en restore, er det ligegyldigt, hvilken IOS-version den ender på, bare det er den nyeste, den understøtter.
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2017 - 11:47 #9
ok jeg prøver når jeg for den
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2017 - 10:41 #10
DET DUR