Avatar billede Olekjaer1986 Praktikant
14. september 2017 - 22:05 Der er 7 kommentarer

Trådløs til stationær

Hej alle.. Håber her er en venlig sjæl der kan hjælpe mig.
Min stationære pc kan ikke fange mit trådløse internet. Jeg har derfor købt en Netgear AC1200 WiFi USB Adapter.
Jeg har kørt installationen efter manualen og fundet mit trådløse netværk.
Netværksymbolet i bunden af skærmen viser det kendte logo med "2 skærme og en jordklode". Så alt burde vel være i orden tænkte jeg.
Men når jeg forsøger at gå på internettet siger den "ingen forbindelse"
Evig taknemmelighed til de som kan hjælpe :)

Med venlig hilsen
Ole
Avatar billede INK Ekspert
15. september 2017 - 11:04 #1
Hvilken Windows version xp, Vista, Win 7, eller ?

Har du opdateret driveren til seneste udgave 1.0.0.36 , se denne side
https://www.netgear.com/support/download/

Kan du gå på nettet med andre enheder via din router?
Avatar billede Mikael Ekspert
16. september 2017 - 09:15 #2
Jeg kender ikke lige dén adapter.
Men anvender ofte tilsvarende både på bærbar og stationær.

Alt efter medfølgende software, så er der ofte flere muligheder under installationen.

Nogen software spørger om man ønsker "komplet" installation. Eller bare installation af driveren til adapteren. Sidstnævnte valg "kun driver" er ofte nok. Og så overtager win systemet i reglen automatisk, bare adapteren har indlæst driveren første gang.

Andre software programmer giver efterfølgende, også mulighed for at wifi skal styres af Windows. Det er så muligt, HVIS man har installeret det fulde medfølgende program.

Ofte går alt meget mere smertefrit, hvis man lader Win om arbejdet ;)
Avatar billede Olekjaer1986 Praktikant
16. september 2017 - 17:13 #3
Hejsa. Tak for jeres svar. Nu har jeg forsøgt at køre en ledning mellem routeren og computeren med samme resultat. Alt ser ud til at være ok men ingen hjemmeside vil åbne.
Internettet virker upåklageligt på alle andre apparater.
Da jeg ikke kan åbne nogen hjemmesider kan jeg ikke gå ind og finde drivere :(

Mv Ole:)
Avatar billede INK Ekspert
16. september 2017 - 17:31 #4
Avatar billede Mikael Ekspert
17. september 2017 - 10:07 #5
Ja uden net, så er det ikke nemt at opdatere drivere ;)

Men jeg forstår det således, at du via anden computer KAN komme på nettet.

Så på den "anden" kan du downloade/gemme den/de nødvendige drivere.
Og via fx. en USB plug flytte den downloadet driver/driver installations fil til den drilske PC. Og så køre installationen på denne, fra den overførte fil.
Avatar billede puren Ekspert
24. september 2017 - 10:01 #6
min tanke går på enten har et eller andet sat en proxy-server på din forbindelse eller der er knas med din DNS

proxy
kik i kontrolpanelet efter internet indstillinger og fanebladet forbindelser og knappen i bunden Lan instillinger er flugeben ved proxy-server skal dette fjernes

DNS
der er mange steder det kan være galt men start med at trykke windows-tasten + r og der kommer en boks frem i den skrives "CMD" og tryk på enter, boksen lukkes og der kommen en sort frem i stedet den skrives "ping 8.8.8.8" kommer der et svart fra 8.8.8.8 så har du DNS problemer kommer der en timeout så har du andre problemer

start med at kikke på efter proxy
Avatar billede jalved Ekspert
24. september 2017 - 11:44 #7
Enig med #1, #2 og #6...

Men jeg lægger mærke til du tilsyneladende har både et trådløst kort i din pc, din trådløse adapter - og så en kablet forbindelse. Måske kan det skabe noget konflikt?

Du kan prøve at afinstallere hele baduljen. Altså slette alle netforbindelser. Genstart maskinen og sæt så den kablede forbindelse til og se - som #2 siger - om ikke Windows klarer det.

Nogle udbydere har også begrænsning på, hvor mange ip-adresser, du kan have i gang på én gang. Det kan blive problem, hvis du fx kun kan blive tildelt to - og har en bærbar og en internetradio til allerede.