Avatar billede Marte Praktikant
15. september 2017 - 00:51 Der er 6 kommentarer

Hvilken bærbar PC, gerne 2 i 1 skal jeg vælge?

Min søn på 10 år skal have en bærbar computer til skolebrug, den skal også bruges til at spille på. Per i dag spilles det mest minecraft, men tænker behovet bliver noget større jo ældre han bliver.
Han vil gerne have en 2 i 1 computer.
Pris 5000-7000 kr.
Er det nogle gode ideer der ude?
Avatar billede Carnac Forsker
15. september 2017 - 09:41 #1
Hvis budgettet er oppe i dét prisleje, så ville jeg købe ham en rigtig gamer-laptop, som fx denne:

https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/baerbar-pc/asus-rog-strix-gl553vd-dm373t-156/p-504593/

En 2-i-1 egner sig ikke rigtigt til at spille ordentlige spil på. Man kan selvfølgelig sagtens spille minecraft på en tablet. Men en rigtig gamer kan bruges til fx Counterstrike osv.
Avatar billede Carnac Forsker
15. september 2017 - 09:42 #2
Og den gamer jeg har linket til egner sig også ganske udmærket til skolebrug. Lidt stor og tung. Men langt større anvendelighed end en 2-i-1.
Avatar billede jalved Ekspert
15. september 2017 - 12:10 #3
Personligt synes jeg, at de der 2 i én er noget rod. Men kan tage fejl. Har ikke noget erfaring med dem, der er dukket op de seneste år.

Måske er det fjollet at tænke på, hvad han evt. spiller på computeren om to år. Til den tid er det måske bedre helt at købe en ny maskine. Den maskine der er dyr i dag, vil til den tid være en hel del billigere, så hvis han alligevel mest spiller minecraft for tiden...

Som ti-årig tror jeg ikke, man typisk har behov for en computer til 7000. Hvad med at købe en tablet/Ipad til spil - og så en billigere laptop til 3-4000 til skolebrug?

Mit gæt er, at han de næste år vil foretrække tabletten/Ipad'en i langt de fleste situationer, hvor han ikke skal lave skoleopgaver. Når han sidder i sofaen derhjemme eller ligger i sengen på sit værelse.

... men det er bare idéer.

Spørg din dreng, hvad hans venner bruger, hvad de spiller - og hvorfor, han vil have en to-i-én. Han har sikkert en fin fornemmelse for, hvad det er han egentlig har brug for. Og lyder det fornuftig, så prøv at finde noget, der svarer til hans ønsker, så bliver han gladest:-)
Avatar billede jalved Ekspert
15. september 2017 - 12:16 #4
Carnacs forslag til spillecomputer lyder jo fornuftigt. Men som antydet, så er det lidt træls som tiårig at slæbe på en 15.4 tommer skærm hver eneste dag til og fra skole.

En lidt mindre størrelse 13-14 tommer vil gøre den langt mere handy for en ti-årig.
Avatar billede Marte Praktikant
15. september 2017 - 23:12 #5
Hej.
Tak for alle gode forslag;-)
Jeg tænker en 14 tommer vil være fint... Den vil det være plads til i skoletasken.
Han ønsker sig en 2 i 1, men jeg må se om han ikke kan overtales til en alminnelig PC:-) Storebroren har nemlig en 2 i 1 som han er glad for. Han har også en ipad, dog er den noget gammel og langsom.
Tænker ikke han har brug for de store spil de næste par år.
Hvor mange RAM og GB anbefales? Intel core i5 el i7?
Avatar billede jalved Ekspert
16. september 2017 - 10:05 #6
Gå i al fald efter en computer med ssd-harddisk.