Avatar billede ZeBa Ekspert
15. september 2017 - 04:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Strøm til GPS

Hvordan holder man "liv i" sin bil-GPS, hvis man vil arbejde med den indendørs? For et par år siden satte jeg min garmin til nettet - og brændte den af,¨. Hvad kan man så gøre?
Avatar billede finb Ekspert
15. september 2017 - 09:05 #1
Find en passende strømforsyning
eller
hav et bilbatteri indendørs
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. september 2017 - 09:27 #2
Det giver ingen mening, at en GPS dør af at blive tilsluttet lysnet via medfølgende strømforsyning....

Men ja, enten medfølgende (eller passende) strømforsyning, eller en strømforsyning med "cigartænder-stik" eller USB, som mange benytter i dag.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. september 2017 - 12:49 #3
hvis du er typen, der ikke går ned på udstyr, så er her usb og bilbatteri i ét. https://www.bergs.dk/jumpstarter-1135/jumpstarter-stanley-12v-300a-m-led-lygte-og-usb-j309-e-p13080
Har den selv - men det er pga jumpstart-muligheden
Avatar billede ZeBa Ekspert
16. september 2017 - 02:46 #4
#2 Hviken medfølgende strømforsyning?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. september 2017 - 15:08 #5
Ja, hvis ikke der følger nogen strømforsyning med, er der jo ikke nogen medfølgende strømforsyning....?!?

Mange (de fleste?) leveres enten med en klods til at sætte i stikkontakten i væggen eller med en USB-dims til cigartænderstikket.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. september 2017 - 15:11 #6
Hvis du engang går hen og bliver træt af at vi gætter lidt i øst og vest på, hvad du snakker om og hvad det handler om, så ville det være en stor hjælp, om du kunne uddybe hvad det helt præcist er for en GPS, du er bange for at sætte strøm på.
Hvad der engang i sin tid er brændt af ved en heller ikke kendt årsag er selvsagt heller ikke let at forholde sig til.
Avatar billede ZeBa Ekspert
16. september 2017 - 20:55 #7
#6: Du kunne jo starte med at læse det, jeg HAR skrevet.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. september 2017 - 21:08 #8
Det har jeg skam også - det er netop årsagen til at jeg beder dig om at forklare dig.
Men bevares, hvis du mener at alt er klart ud fra den fantastiske åbning, er det nok bare mig, der stinker til at læse imellem linjerne.

Held og lykke.
Avatar billede ZeBa Ekspert
16. september 2017 - 22:52 #9
8: Hvor har set mig skrive noget om en " medfølgende strømforsyning...."?
I øvrigt lader det til, at de andre her har informationer nok til at forholde sig til mit problem. Måske fordi de har læst, hvad de står på linerne og ikke, hvad der står mellem dem.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. september 2017 - 10:48 #10
Okay, jeg skal prøve at være lidt pædagogisk:

Du skriver:
Hvordan holder man "liv i" sin bil-GPS, hvis man vil arbejde med den indendørs? For et par år siden satte jeg min garmin til nettet - og brændte den af,¨. Hvad kan man så gøre?

Well, eftersom din ikke nærmere beskrevne bil-GPS jo så må sidde i din bil, kører du den vel ind ad døren - så kan du arbejde med den indendørs.

Du brændte din gamle Garmin af ved at slutte den til (inter- eller lys?) nettet - uanset hvilket, må jeg her antage, at den er blevet ramt af en massiv ansamling af forældelse og ligegyldighed; det er før set, at det kan tage livet af selv den bedste konsumelektronik.

Go' weekend!

(OBS! Ironi kan forekomme...)