Avatar billede 2hans Juniormester
15. september 2017 - 10:11 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

indsætte ; i en talrække

Hej
Jeg har en lille udfordring, idet jeg har et ark med een kolonne og knap 2000 rækker med tal, som jeg gerne vil have opdelt i 2 kolonner.

Jeg vil derfor høre, om der skulle være en af jer knivskarpe hjerner, der har en løsning på at indsætte ; efter 2. tal i talrækken?

Altså f.eks.: 1234567  til: 12;34567

Mange hilsner
Hans
Avatar billede finb Ekspert
15. september 2017 - 10:18 #1
=venstre(heleTallet;2) & ";" & højre(heleTallet;længde(heleTallet)-2)
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
15. september 2017 - 10:37 #2
kolonne B:
=Venstre(A1,2) træk koden ned
Kolonne C
=Midt(A1,3,Længde(A1)-2) træk koden ned

Jan
Avatar billede 2hans Juniormester
15. september 2017 - 13:15 #3
Hej Jan og Finb
Mange tak for jeres bud. Desværre kan jeg ikke få det til at fungere, måske fordi der også er bogstaver i tallene.

Rækkerne indholder tal og bogstaver og er i forskellig længde:
Rækkerne      Skulle gerne se sådan ud:              Formål:
                                                                        Ny kolonne 1    Ny kolonne 2
46 k2 122                    46; k2 122                          46                      k2 122
15b9-11                      15;b9-11                              15                      b9-11
4 627 D4                      4 ;627 D4                            4                      627 D4

Hmm.. kan godt se det ser lidt tricky ud, men mon ikke det kan lade sig gøre?

Mange hilsner
Hans
Avatar billede 2hans Juniormester
15. september 2017 - 13:23 #4
Uha, det er helt galt med formatteringen, jeg har lige smidt en PDF op som viser hvad tanken er:
https://ufile.io/ibgez

Mange hilsner
Hans
Avatar billede store-morten Ekspert
15. september 2017 - 13:46 #5
Måske:
Ny kolonne 1
=VENSTRE(A1;2)

Ny kolonne 2
=FJERN.OVERFLØDIGE.BLANKE(MIDT(A1;3;LÆNGDE(A1)-2))
Avatar billede 2hans Juniormester
15. september 2017 - 13:53 #6
Hejsa Store-Morten
Det var lige præcist det.. mange tak skal du have :-)
Mange hilsner
Hans
Avatar billede store-morten Ekspert
15. september 2017 - 14:01 #7
Velbekomme :-)
Marker evt. også Jan indlæg i #2 som løsning.
Det er hans formel jeg har rettet (, til ;) og tilføjet til (FJERN.OVERFLØDIGE.BLANKE)