Avatar billede svla Mester
16. september 2017 - 13:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Internet Explore

Bruger Vindows 8.1 og internet Explore 11.
Min PC er:  ASUS G56JK-CNO64H Laptop

Når jeg bruger Internet Explore 11, og f.eks. åbner en en side Ekstrabladet, BT, og f.eks Eksperten så er det til tider umugligt og scrolle op og ned, det er som om at alle reklamerne først skal afvikles, og herefter kan der scrolles op og ned.
Det er meget forskelligt hvor slemt det er, men jeg er sikker på at det har noget med alle de reklamer har 1. priotet.
Jeg kan ikke forestille mig at det er noget vedr. min PC.

Er der lige en venlig sjæl som kan give mig et godt råd om hvad jeg kan gøre ved det.
Avatar billede ebea Ekspert
16. september 2017 - 13:39 #1
Det ville være oplagt at bruge en AdBlocker som "tilbehør" i din Browser, til at fjerne disse reklamer!
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. september 2017 - 13:55 #2
Jeg bruger selv AdBlockPlus, men desværre er det nogen gange ikke muligt at komme ind og læse artiklerne, netop fordi man skal tvinges til at se disse fladpandede pladderreklamer, andre gang er der ingen problemer.
Det er ikke kun på Ekstra Bladet, det sker også andre steder - desværre!
Avatar billede svla Mester
16. september 2017 - 14:17 #3
Tak for jeres svar, jeg vil prøve Adblocker, er det bare et program som hentes på nettet, eller skal der gøres noget særligt i Internet Explore.
Avatar billede ebea Ekspert
16. september 2017 - 14:41 #4
#3  -  Det er et gratis program, som du blot downloader, og så installeres det automatisk.
https://adblockplus.org/
Avatar billede svla Mester
16. september 2017 - 14:50 #5
Hej igen
Nu har jeg fået installeret, men i Adblock's indstillinger erskal der vælges sprog, men her ses en længere liste, som er sat til Easylist. Er det mon den korrekte liste ?
Avatar billede svla Mester
16. september 2017 - 17:07 #6
Rigtig mange tak for jeres hjælp, alle pladderreklamerne er nu væk, og selv reklamer på småvideoer er forsvundet.
Tak for hjælpen.