Avatar billede ZeBa Ekspert
18. september 2017 - 14:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

The macros in this project are disabled

Hvad er nu det? Der står
Close the document, and then reopen it with Enable Macros.
Men hvordan åbner man det med Enable Macros??

Og jeg har haft i månedvis haft 3 dokumenter, hvor jeg uden problemer har defineret makro, og så pludselig får jeg sådan en idiotisk melding.
Avatar billede perhol Seniormester
18. september 2017 - 23:00 #1
I Word Sikkerhedscenter er indstillingerne for makro sat til 'Deaktiver alle makroer med meddelelse'. Du skal ændre det til 'Aktiver alle makroer'. Microsoft anbefaler det ikke, da der evt. kan køres farlig kode uden at du opdager det.
Jeg bruger Word 2007, der gør du sådan:
Luk dit dokument, men hold word åbent.
1. Tryk på globen i øverste venstre hjørne. Der åbner en dialogboks
2. Tryk på 'Word-indstillinger' nederst i kanten af den dialogboksen. Der åbner en ny dialogboks.
3. Tryk på 'Sikkerhedscenter' i den nye dialogboks.Der åbner endnu en ny dialogboks.
4. Tryk på den grå trykknap 'Indstillinger for Sikkerhedscenter' for neden til højre i dialogboksen. Der åbner endnu en dialogboks.
5. I den ny dialogboks er der en menu til venstre. Tryk på det 5. menu-punkt 'Indstillinger for makro'. Til højre får du nu mulighed for at tjekke nogen indstillinger af. Tryk på 'Aktiver alle makroer.

Nu kan du åbne dit dokument igen med makroer aktiverede.

Ændringen i indstillingerne er muligvis lavet i forbindelse med en opdatering af programmet. Det er blevet moderne at angribe computere med makroer!
Avatar billede ZeBa Ekspert
18. september 2017 - 23:58 #2
Aha, nu forstår jeg, hvorfor de laver sådan noget :)
Din beskrivelse passer desværre slet ikke på min version, men til gengæld var der pludselig et gult bælte, hvor jeg kunne aktivere eller deaktivere, og da jeg havde aktiveret, virkede det igen.
Men er det så kun i det ene dokument, at makroer er aktiveret?
Og tak for svaret :)
Avatar billede perhol Seniormester
19. september 2017 - 00:12 #3
Nej, det er ikke kun i dokumentet. Det er i Word.
Det er altid en god ide at skrive hvilken version af et program eller OS man har problemer i, det gør at en evt. hjælper kan være mere præcis. Godt at du fik det løst.
Nu skal du så bare være forsigtig med at downloade filer, især selvfølgelig word filer. Download aldrig officefiler fra kilder du ikke kender og stoler på!
Avatar billede ZeBa Ekspert
19. september 2017 - 01:46 #4
Det kunne jeg aldrig finde på :)