18. september 2017 - 15:34 Der er 6 kommentarer

USBporte virker ikke, Imac, primo 2009

Hej alle
Jeg har en Imac, primo 2009, 20tommer. Jeg har kørt med sierra som officielt ikke understøttes. Har kørt fint. Efter at være lukket ned og genstart virker ingen usbporte.
Jeg har tjekket, at det ikke er en enkelt, der er problemet. Det er dem alle. Den siger ved opstart, at SIP er enabler, hvilket kan skabe problemer med netop usbporte.
Jeg kan derfor på ingen måde komme i kontakte med computeren og få installeret nyt styresystem.
En, som kender meget til computere siger, at det nok er tough luck, da det heller ikke nytter at installere ny HD, da Mac'en har gemt de nye oplysninger i BIOS, og derfor alligevel vil blokere ved en evt ny HD.
Er der et workaround, jeg ikke kender, eller er det bare en ny comp?
Takker på forhånd.
Avatar billede sd8220 Seniormester
18. september 2017 - 15:48 #1
Hm, vent lige lidt - hvis du kan finde en FireWire <-> Usb-adapter, så har du vundet en USB-port, ikk'?
Avatar billede buttwipe Juniormester
18. september 2017 - 18:58 #2
Virker tastaturet heller ikke før OS X er startet. Altså hvis du holder Command og R nede, så snart du har tændt for computeren?
18. september 2017 - 20:32 #3
Hvis jeg prøver det sidste så kan den ikke finde HD og slukket kort efter ige
Avatar billede sd8220 Seniormester
18. september 2017 - 20:46 #4
Hm, Hvad får du ud af at boote med ALT-tasten holdt nede?
19. september 2017 - 08:13 #5
At den ikke kan finde HD
Avatar billede sd8220 Seniormester
22. september 2017 - 00:54 #6
Det tyder jo på noget andet og mere galt end USB-  jeg går ud fra, at du DOG får stoppet boot-processen og når til dér, hvor den burde vise dig tilgængelige bootmedier?