Avatar billede kim1a Ekspert
19. september 2017 - 10:22 Der er 1 løsning

Pivot: datoer til sortering

Jeg har et sql udtræk som skaber en tabel. En af kolonnerne i denne tabel er en dato, som når jeg sætter filter på tabellen har helt styr på at det er datoer, og derved kan jeg til- eller fravælge en måned med et klik.

Når jeg laver en pivot på denne tabel forstår Pivot'en ikke datoen som andet end 365 enkeltdage - hvorfor får jeg ikke logikken med datoen med over?

Jeg arbejder i engelsk excel men med danske talseperatorer og datoer, kan det være her humlen ligger?
20. september 2017 - 15:50 #1
Hej Kim1a
Du kan grupperer datoerne efter måned.

https://support.office.com/da-dk/article/Gruppere-eller-opdele-en-gruppe-af-data-i-en-pivottabelrapport-c9d1ddd0-6580-47d1-82bc-c84a5a340725

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT