Avatar billede EfterOtte Juniormester
19. september 2017 - 22:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brugt PC til 3000, er den det værd?

Jeg har fundet en brugt PC til 3000 DKK, jeg ville gerne hører om i tror den er det værd?
Jeg er også i tvivle om computerdelene passer sammen, men det går jeg ud fra.

Specs:
Kabinet: Bitfenix Nova
Bundkort: Asrock 890FX Deluxe 4
Cpu: AMD Phenom ll X4 965 3.4 GHz
Cpukøler: Arctic Feezer Xtreme
Ram: Kingston hyperX Frury 8GB 1866mhz
Grafikkort: EVGA GTX 760
Strømforsyning: Enermax MaxPro 500w
Harddisk: Seagate 1000GB/1TB
OS: Windows 10 Pro Aktiveret
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2017 - 22:26 #1
tja tjo.. der er jo en win10 med..    men kun 8gb ram..
processoren er gammel..

byd 2500
Avatar billede kurtba Ekspert
19. september 2017 - 22:55 #2
Synes den er noget for dyr. Det er absolut ikke det sidste nye, som den indeholder, så jeg kan slet ikke se, hvad der skulle gøre, at den skal koste så meget.
Aldi sælger f.eks. p.t. en pc for 3.999 kr. Det er sidste nye intel cpu med en hastighed på 3,9 ghz. Ved benchmark er denne cpu ca. 25% bedre end den gamle amd. Der er foruden den alm harddisk også en 128 gb ssd disk.
Personligt synes jeg 1500 kr. ville være mere passende og i hvert fald max 2000 kr. Alene på grund af cpu og ssd disk, vil Aldi pc.en være meget hurtigere end den brugte.
Avatar billede Carnac Forsker
19. september 2017 - 23:58 #3
Altså det er nok en typisk DBA pris. Alt efter hvor gammel den er, så er der nok lidt at forhandle om.

Det der gør at den trods alt ikke er så ringe endda er GTX 760 grafikkortet, der stort set er lige så godt som et GTX 1050, hvis ikke bedre. Hurtigere, men ikke pascal arkitektur.

Men det kommer an på hvad du skal bruge den til. Skal der spilles på den, vil den være ok som en budget gamer. Men hvis du overhovedet ikke har brug for at spille, så er pengene bedre brugt på en ny computer med bare onboard grafik.

Du vil dog nok komme til at savne en SSD harddisk. Så jeg vil mene at det er dens gamer-potentiale der afgør om du skal købe den. Har du nogle børn der godt kan lide at game lidt Counterstrike, Skyrim, Diablo 3 og andre spil i den lettere ende, er den egentlig ok. Men er du fuldstændig ligeglad med gaming, og har ikke brug for grafikkort i øvirgt, er det ikke værd at købe en så gammel computer, så hellere en ny.

Byd 2400 og gå max med til 2700...
Avatar billede finb Ekspert
20. september 2017 - 09:28 #4
I Aldi (og andre steder) får du også en garanti (2 år ?),
det gør du ikke ved brugt.
Avatar billede EfterOtte Juniormester
20. september 2017 - 10:43 #5
Jeg har valgt at købe den til 2500, han bygger selv computere som en hoppie, så den er faktisk ikke brugt. Jeg tror jeg måske selv putter en SSD harddisk i den.