Avatar billede per2edb Guru
20. september 2017 - 14:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Jeg søger et Gantt kort med tilslutning til access

Jeg skal bruge et gantt kort med tilslutning til access
Det skal være lavet såleds at hvis man flytter "bjælken"
så lagres de nye start og slutdatoer

Jeg har set på et Polsk program men de svarer ikke (Heller ikke andre)
Så har jeg set på Bandwood men er ikke helt tilfreds da det er hægtet op på MS project

Kender i et godt program der ikke koster en bondegård
Avatar billede ebea Ekspert
20. september 2017 - 15:18 #1
Google er din ven!
20. september 2017 - 15:30 #2
Hej Per2Edb
Du kan bruge Excel.
Vælg fanen Data --> Fra Access og hent dine data ind i Excel.
(eller brug Ny forespørgsel --> Fra Database --> Access så kan du udvælge data, kolonnerækkefølge mv.)

Så er der en vejledning f.eks. her https://support.office.com/en-us/article/Present-your-data-in-a-Gantt-chart-F8910AB4-CEDA-4521-8207-F0FB34D9E2B6

Med venlig hilsen
Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede ebea Ekspert
20. september 2017 - 15:44 #3
#2  -  Der kan du så ikke bruge, flytning af bjælkerne, da de jo mest er baseret på Betinget Formatering!
Avatar billede per2edb Guru
20. september 2017 - 16:41 #4
Jeg har det i Excel i dag men som ebea skriver duer det ikke
Men tak for svaret

Er der andre der kender et Gantt skema med binding til Access
Avatar billede ebea Ekspert
20. september 2017 - 17:22 #5
#4  -  Jeg skrev "Google er din ven", fordi der findes faktisk ganske mange af slagsen. Det er nok de færreste, som har prøvet "købeprogrammer" af Gantt typen, til specific brug med Access.
Avatar billede terry Ekspert
21. september 2017 - 16:16 #6
ebea: Can you point us in the right direction, I dont seem to have many friends ;-)

I've only seen one Gantt chart 100% Access worth looking at but it would require quite a bit of extra VBA to be able to be able to "flytter "bjælken"
så lagres de nye start og slutdatoer" directly in main form.
Avatar billede ebea Ekspert
21. september 2017 - 16:45 #7
#6  -  Who is "us", when you ask that way? Is it the users of Eksperten.dk, or?
I can't see, what other users have of interest to know, what kind of Software for use of Gantt Charts in Access, other than the person who did ask, the specific question!

I wonder, why you still write in English, but are able to read in Danish, when you have been an active user here, since 2001, and with more than 31.000 comments!!
Avatar billede terry Ekspert
21. september 2017 - 18:23 #8
us (me, per2edb, ANYONE  ..) why might look at this question hoping to find help/links to gantt charts for use in Access.

I still write in English because I prefer to, and generally its not a problem as most Danes, er very proficient in English. If someone prefers me to write in Danish then I will try my best, otherwise I'll continue to do so.
Avatar billede ebea Ekspert
21. september 2017 - 18:37 #9
#8  - As i wrote in #1 Google is you'r friend! And in #5, I gave a little more specific explanation, to my answer ;-)
Avatar billede ebea Ekspert
29. september 2017 - 10:19 #10
En lidt mærkelig løsning på dit Gantt Chart spørgsmål.