Avatar billede kimbass Juniormester
21. september 2017 - 00:05 Der er 8 kommentarer

mail adresse i kontaktform

Hej
Jeg har downloadet denne template : http://www.templatemo.com/tm-395-urbanic , og mangler egentlig kun at få kontaktformularen til at sende en mail når jeg trykker på knappen, men kan ikke finde hvor jeg skal skrive mailadressen.
På forhånd tak
Avatar billede jalved Ekspert
21. september 2017 - 10:42 #1
Jeg kan ikke gennemskue, hvordan du redigerer templaten - og om der er en "indstillingsside", hvor du bare kan udfylde med en e-adresse.

Men du kan højreklikke på feltet i Firefox og bruge "Inspicér element", så kan du se, hvor html-koden til knappen og felterne ligger.
Avatar billede kimbass Juniormester
21. september 2017 - 11:03 #2
Det har jeg forsøgt uden held.
Avatar billede jalved Ekspert
21. september 2017 - 11:11 #3
Jeg har prøvet at kigge på det kontaktfelt, der ligger på demo-siden. Men er ikke helt stiv i det. Synes dog, det ser ud som om, der mangler noget kode.

Måske kan du finde koden til et kontaktfelt, der ser ud til at virke et andet sted - og så rette det til med koden fra dit template?

Men det kræver selvfølgelig, du kan html.
Avatar billede jalved Ekspert
21. september 2017 - 11:18 #4
Ved ikke om dette kan hjælpe. Jeg er inde på et område, jeg ikke ved meget om.

http://www.templatemo.com/contact
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
21. september 2017 - 15:48 #5
Ja ovenstående er korrekt, du skal lave en PHP fil der håndterer dette. Du finder link til dette i linket fra Jalved i det 1. punkt.
____________________________________________
<?php
// the message
$msg = "First line of text\nSecond line of text";

// use wordwrap() if lines are longer than 70 characters
$msg = wordwrap($msg,70);

// send email
mail("name@domain.dk","My subject",$msg);
?>
__________________________________________
Avatar billede jalved Ekspert
21. september 2017 - 16:47 #6
Hvis du har en udbyder, hvor siden ligger, er det også muligt, de har nogle anvisninger til, hvordan du laver en kontaktformular.

Hos Azero ligger fx denne metode, der ikke kræver php:

https://azero.dk/support/cgi/formmail/
Avatar billede kimbass Juniormester
21. september 2017 - 18:16 #7
Mange tak for hjælpen, Jeg må i gang med PHP
Avatar billede kimbass Juniormester
28. september 2017 - 19:45 #8
Jeg håber denne tråd stadig er åben.
jeg har fået det meste af PHP til at virke, dog kan jeg ikke få det til at vise den email det er sendt fra. Den henviser til webmasters email adresse.

<?php>

$from="any@ldg.dk";
$email="info@intotext.dk";
$name=$_POST['name'];
$message=$_POST['message'];

mail($email, $name, $message, $headers);

$headers = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
$headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";
$headers .= 'From:  ' . $fromName . ' <' . $fromEmail .'>' . " \r\n" .

print"Din besked er sendt. Vi vender tilbage så hurtigt som muligt."

?>