Avatar billede MJT Juniormester
21. september 2017 - 14:27 Der er 1 kommentar og
4 løsninger

Konstruktiv kritik ønskes

Hej alle

Vi har lige startet dette site: http://algespecialisten.dk/ og kan godt tænke os lidt feedback fra jer. Det handler mest om algebehandling og fliserens, men det kan i jo nok se.

På forhånd tusinde tak
Avatar billede Slater Ekspert
21. september 2017 - 15:12 #1
For mange forskellige typefaces. Der er brugt en sans-serif til brødtekst, en serif til nogle headers, en comic-style display-font til andre headers, og en fjerde til logoet. Oven i købet er de så i store bogstaver nogle steder, og små andre steder, hvilket giver endnu flere forskellig udtryk. Det giver en rodet helhed, og enhver professionel designer ville give jer en endefuld for det.
Især ville jeg skaffe mig af med den tegneserie-font, der har et overlagt useriøst udtryk, der kan passe ind nogle steder, men ikke her.

Tekst oven på billeder er en fin balancegang, der meget nemt bliver svært at læse, især for folk med mindre end perfekt syn. Bl.a. den grønne tekst i toppen med "uden det koster en formue" er slem, fordi dele af den er grønt på en grøn baggrund. Men det værste er nu den hvide brødtekst oven på en fuld-farve video. Det er ulæseligt for mange mennesker, og kan give hovedpine til andre. For ingen mennesker er det behageligt at læse.
E-mail adressen er også mørkegrå på mørkeblå. Ulæseligt på en mindre end perfekt skærm og baggrundsbelysning.

På brødtekstsiden er der en brødtekst i toppen i alt for store bogstaver og for lille linjeafstand, plus i et header-typeface, der ikke er beregnet til længere tekster.
Bl.a. på Fliserens- og Algebehandling-undersiderne er der en fin brødtekst i toppen, og så en længere tekst længere nede, som pludselig er lidt for lille.
Hold noget konsistens på siden. Vælg nogle få skrifttyper, størrelser og farver, og benyt dem overalt.

Siden er ellers generelt ganske pæn - den ser unik ud, ikke bare som et downloadet Wordpress-tema, der er et unikt logo, pæne billeder, der gøres tydeligt opmærksom på hvad siden handler om, hvem der står bag og hvor servicen udbydes, osv.

PS: Hvad er den der grå skuffemenu i toppen, som kan foldes ud ved et tryk på pilen i højre side, men ikke indeholder noget? Det ligner et ubrugt levn, nogen har glemt at fjerne.
Avatar billede ebea Ekspert
21. september 2017 - 15:24 #2
Kan egentlig tilslutte mig #1 indlægget, omkring tekster og Fonte. Det første indtryk, som besøgende, er at man helt mister overblikket om hvad det dybest set handler om, da sanseindtrykket blir' noget forstyrret af store tekster, og tekster som kommer "flyvende ind", samt med undødvendige store billeder.
Der er alt for meget bevægelse på siden, som er med til at efterlade et forvirrende indtryk, af hvad det er man skal have af budskab.
Det er som om, at dem der har lavet siden, har givet "den gas" med alt hvad der har kunne findes af sjove tiltag at bruge som "programmering".
En clean, og rolig side, gir' et meget bedre indtryk, og gir brugeren den info, som egentlig er tiltænkt, og ikke alt det andet, som bare er "fyld".
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
21. september 2017 - 15:27 #3
Der er vist ikke meget mere at sige end, hvad de 2 ovenstående, allerede har sagt ...
Avatar billede jalved Ekspert
21. september 2017 - 18:23 #4
Et hurtigt blik på teksterne...

Jeg synes egentlig, de er ok og troværdige. Men det vil være fornuftigt at løbe dem en gang igennem for stavefejl, manglende ord m.m.
Avatar billede kurtba Ekspert
21. september 2017 - 23:42 #5
Enig, stavefejl og komma, hvor der bør være punktum, gør det svært at forstå teksten.
Det starter allerede med en af de flyvende tekster - terasse staves terrasse i virkeligheden. Se også i den hvide tekst oven på filmen. Der mangler bogstav og komma skal ændres til punktum osv.