Avatar billede Rikke Praktikant
21. september 2017 - 23:21 Der er 12 kommentarer

Gode steder at få udskiftet sit tastatur - Macbook air

Hej
Jeg har været så uheldig at spile neglelak i mit tastatur, hvilket fik nogle af tasterne til at sidde fast. Så dum som jeg var, pillede jeg nogle af tasterne af for at rense dem, men tror måske neglelakfjerneren har opløst noget lim eller lignende, for nu gider tasterne ikke sidde på, lige meget hvor meget jeg prøver.
Nogle af tasterne virker fint, men det er ikke optimalt. Kan i anbefale nogle steder at få skiftet tastatur, ikke for dyrt, men naturligvis skal det laves ordenligt.
Har selv kigget på macsupportamp, iexpert og lavminmac.

Mvh. Rikke
Avatar billede Carnac Forsker
21. september 2017 - 23:43 #1
Er det ikke lidt dumt at sidde og lægge neglelak på, henover sit tastatur?

Kan sgu ikke lade være med at spørge.

Men mht til dit spørgsmål:

https://www.youtube.com/watch?v=kh88cn_rtLo
Avatar billede Rikke Praktikant
21. september 2017 - 23:59 #2
Nu skrev jeg sådan set ikke nogen steder at jeg lagde neglelak henover mit tastatur, og spurgte hellere ikke hvor smart det var ;-)

Men tak for hjælpen :-D
Avatar billede Carnac Forsker
22. september 2017 - 00:04 #3
Nej men du fortjente en røffel.

Og få nu din far til at hjælpe dig med at fixe det tastatur så du ikke får det helt ødelagt ikke? haha :)
Avatar billede jalved Ekspert
22. september 2017 - 00:16 #4
Jeg så lige en pris på 1700 for at få skiftet tastatur på en Macbook air.

... så det kan måske godt lige betale sig at forsøge sig med Carnacs #1.

Hvis det ikke virker, så ring rundt og forhør dig om prisen. Jeg ville ikke være bange for at vælge det billigste sted, bare vær sikker på, du får garanti på reparationen.

Måske er det ikke så enkelt at skifte tastatur på en Mac, men virker trods alt ikke som den mest komplicerede reparation..
Avatar billede Rikke Praktikant
22. september 2017 - 00:29 #5
Jeg prøvede at gøre det i videoen allerede inden jeg skrev herinde, men de sætter sig ikke ordentligt fast? Måske gør jeg det forkert eller også er det for sent haha
Avatar billede Carnac Forsker
22. september 2017 - 00:34 #6
Som jeg sagde: Få nu din far til at hjælpe dig :D
Avatar billede Rikke Praktikant
22. september 2017 - 00:38 #7
Kunne ikke se hvorfor jeg ikke selv skulle kunne gøre det lige så godt som min far? Er det fordi jeg er en pige haha?
Desuden bor min far ikke i nærheden, så det er ingen mulighed.
Avatar billede jalved Ekspert
22. september 2017 - 00:40 #8
Jeg har selv smadret et tastatur - ikke en Macbook - ved at pille tasterne af, fordi jeg tænkte, jeg lige kunne ordne de taster, der ikke fungerede.

Og fik dem heller aldrig sat ordentlig på, selvom jeg forsøgte på alle mulige måder.

Du kan jo evt. spørge, om det er muligt for reparatøren bare at sætte tasterne på i stedet for at skifte det hele.

Har du stadig garanti på den?
Avatar billede Carnac Forsker
22. september 2017 - 00:41 #9
Driller bare :)

Selvfølgelig kan du finde ud af det :)
Avatar billede sd8220 Seniormester
22. september 2017 - 00:54 #10
Prøv at kontakte Andy Vestergård, http://duckshouse.dk og hør, hvad han skal have for det.
Avatar billede Rikke Praktikant
22. september 2017 - 01:17 #11
Har desværre ikke garanti på den længere. Prøver igen i morgen med nye kræfter, ellers må jeg forbi en reparatør.

Mange tak for hjælpen alle sammen :-)
Avatar billede posten Ekspert
22. september 2017 - 04:46 #12
du kan ta kontakt til https://www.care1.dk/kontakt/ de kan vejlede dig om dit tastatur landsdækkende service