Avatar billede visto Professor
22. september 2017 - 10:07 Der er 1 løsning

Blive fri for at se internetgenvejes extension .url

I Windows 10 bruger jeg typisk adgang til Links-mappe, som tilgås fra proceslinjen, når jeg vil åbne en favoritside på nettet. Jeg har tidligere frit kunne omdøbe genvejene. Genvejene er ikke tidligere blevet vist med nogen extension.
Jeg har netop oplevet at blive spurgt, hvordan jeg ville åbne en genvej, som tidligere blot blev åbnet med min standardbrowser, Firefox. Jeg gik så ind og valgte Firefox som den app, der skulle åbne internetgenvejen. Men nu har alle genvejene fået tilføjet .url, hvilket jeg gerne er fri for at se på.
Når jeg højreklikker på en internetgenvej i mappen Links kan jeg under Generelt omdøbe genvejen, men fjerner jeg .url, kan genvejen ikke længere åbnes.
Er der en mulighed for at blive fri for at se .url efter navnet på mine genveje? For alle andre filtypers vedkommende er jeg interesseret i at bibeholde den generelle indstilling, som jeg altid har haft i Stifinder > Vis > Filtypenavne (tilvalgt).
Avatar billede visto Professor
22. september 2017 - 10:28 #1
Jeg har selv fundet svaret: I stedet for at vælge at åbne med Firefox, skal jeg vælge at åbne med Internetbrowser, så vises .url ikke.