Avatar billede Reeex89 Juniormester
22. september 2017 - 16:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Webcam viser intet billede.

Jeg har et problem med at mit webcam (Logilink webcam usb 2.0) ikke vil vise et billede/video.
Den har virket før, skal det siges og den har stået det samme sted og da den er fastspændt er det ikke en mulighed at den har været på gulvet.

Der er lys i webcamet og windows registrer den også, men får bare ikke noget billede.

Har prøvet at være inde og se og den var slået fra i privat indstillingerne og afinstalleret den i Enhedshåndtering og auto installeret igen.

Men uden held. Håber der er en glad gut, som kan afhjælpe mit problem.
Avatar billede jalved Ekspert
22. september 2017 - 16:24 #1
Er det i et bestemt program - fx som Skype - den ikke vil vise billede?

Prøv og opdater driveren.

Hvis du kan huske hvornår, det virkede sidst, kan du også finde et gendannelsespunkt på din computer fra før denne dato.

Men prøv det med driveren eller genstart din computer efter en afinstallering i enhedshåndtering, før du prøver at sætte det til igen. Det lyder som et ret enkelt problem.
Avatar billede Reeex89 Juniormester
22. september 2017 - 17:07 #2
Det er alle programmer, som jeg har prøvet.
bl.a. Skype, OBS studio, Windows kamera app osv.

Har ikke et muligt gendannelsespunkt, men har formateret og kørt en disk clean.
Har lige prøvet at genstarte efter afinstallering i enhedshåndteringen. Men stadig uden held. Der er stadig forbindelse til webcamet. Men intet billede -.-" .

Virker som et enkelt problem :D Men det er godt nok besværligt...
Avatar billede jalved Ekspert
22. september 2017 - 17:14 #3
Virker som et... Det var kun for, du ikke skulle begynde at gendanne computeren med det samme, hvis det bare er en driver, der skal geninstalleres.

Med formateret - mener du så, at du har formateret hele computeren for derefter at geninstallere windows?

Og har du prøvet at finde den helt korrekte driver fra producentens hjemmeside?
Avatar billede jalved Ekspert
22. september 2017 - 17:17 #4
Du kunne jo udelukke den lille tvivl, der kunne være om, at det er et problem med selve kameraet, hvis du kan få det til at virke på en anden computer.
Avatar billede Reeex89 Juniormester
22. september 2017 - 18:11 #5
Fik det løst selv. På en MEGET uventet måde.
Prøvede at afinstallere Skype og installere det igen...

Og wupti ... så virkede det igen :D
Avatar billede jalved Ekspert
22. september 2017 - 19:07 #6
Computere har deres egen logik indimellem.

Godt fundet på - og godt, du fik det løst.