Avatar billede callesen Praktikant
24. september 2017 - 08:13 Der er 5 kommentarer

windows 10 latency

Der er forsinkelse af "lyden", når jeg taster på midikeyboard. Det er forbundt med PC gennem USB.
Lydkortet er Sound Blaster ZxR DBPro, og er ASIO-kompatibel.
(Har prøvet ASIO4ALL - uden held)
Hvordan får jeg sænket latency?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2017 - 11:37 #1
Ved ikke om det løser dit problem, men jeg har på en pc haft problemer med flere former for "lagging".
På nævnte pc oprettede jeg en ny strøm styringsplan der hedder "høj ydeevne" og aktiveret denne. Fra det tidspunkt har jeg ikke haft problemer med lagging.
Problemet kan dog også være driver relateret på usb siden
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2017 - 11:39 #2
Formoder din pc kører på balaceret  i strømstyring ikke?
Avatar billede milter Ekspert
24. september 2017 - 12:59 #3
Har det virket tidligere?
Kører du med den nyeste driver?
Har du valgt korrekt lydenhed til afspilning?

Prøv at læse linkene herunder:

https://www.groovypost.com/howto/manage-audio-devices-in-windows-10/
http://forums.creative.com/showthread.php?t=700771
Avatar billede callesen Praktikant
24. september 2017 - 13:28 #4
Til 220661
Jeg prøvede med "høj ydeevne", det hjalp på lacenty, som kom ned på 4 ms; men jeg kunne kun se det på en indikator, da al lyd fra nodeprogrammet Sibelius 8 forsvandt.
Jeg har så måtte genoprette til "balanceret ydeevne". Så nu er alt som før - desværre også med forsinkelsen (lacenty 104 ms).

Til Milter
Ja - til dine tre spørgsmål.
Jeg prøver linkene.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2017 - 13:45 #5
Ok. Ja man kan jo ikke vinde hver gang :-)