Avatar billede Asky Forsker
26. september 2017 - 10:49 Der er 4 kommentarer

adgangskode til en lukket side på et websted

På en lukket side på mit websted har jeg brugt en simpel html-løsning til login. Nogle browsere skriver nu en advarsel om at login ikke er sikker. Kan man kode sig ud af dette problem i PHP? Helst en forholdsvis simpel løsning?
Avatar billede repox Seniormester
26. september 2017 - 10:58 #1
Nej; det kræver et SSL certifikat for at løse. Det er den eneste løsning der er på at undgå den advarsel når der er et password felt på siden.
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. september 2017 - 12:36 #2
Du kan "nemt" få et ssl her: https://letsencrypt.org/
Kræver dog det er supporteret fra dit webhotel / webserver.
Avatar billede Asky Forsker
27. september 2017 - 09:14 #3
På biblioteket fandt jeg  bogen "PHP for the web" af Larry Ullman. Her er der en opskrift på at lave log-in script i PHP. Det er nok mere sikkert end html-løsningen. Inden jeg bruger tid på det, vil det nok være rart at vide, om jeg så alligevel får "Dette log-in er ikke sikkert" i browseren? Er der nogen , der har erfaring med det?
Avatar billede repox Seniormester
27. september 2017 - 09:22 #4
Du har allerede fået at vide hvad problemet er.

Moderne browsere vil, så længe der ikke er et SSL certifikat på dit website, advare om at siden er usikker såfremt der er et password felt på siden. Det kan du ikke kode dig ud af - det kræver et SSL certifikat. Længere er den ikke.