Avatar billede xvid Seniormester
26. september 2017 - 17:11 Der er 4 kommentarer

begrænse wifi hastighed

Hej

Er det muligt at begrænse wifi hastighed hjemme for alle og er det muligt at se hvad for nogen sider/IP den enkelte bruger der er logget på wifi besøger?

Jeg har tp-link tp-mr3420 og naturligvis med admin login

på forhånd tak

xvid
Avatar billede jalved Ekspert
26. september 2017 - 18:56 #1
Det er sikkert muligt at se hvilke ip'er folk besøger. Men om det er lovligt, hvis ikke folk ved, det bliver logget - og hvem som logger det - tvivler jeg på.

Moralsk set synes jeg også, det lyder forkert, hvis en privat bruger vil se, hvordan andre i familien bruger internettet.

Hvis man oplever, der kunne være et problem, bør man tale om det sammen i stedet. Det andet er et tillidsbrud, der svarer til at læse andre folks sms.

Det ville jeg bare lige indskyde.
Avatar billede xvid Seniormester
26. september 2017 - 20:29 #2
tak for dit svar, jeg tror at jeg har fundet på en løsning, det er Parental Control :)
Avatar billede jalved Ekspert
26. september 2017 - 20:37 #3
Ok, det program vil jeg da lige kigge på. Bare af ren nysgerrighed.

Nu vil jeg ikke spille moralsk. Men synes du skal overveje dine motiver - og om det ikke er bedre i første omgang at tale sammen og aftale nogle spilleregler end at spille bussemand. Såfremt det er muligt. Det er jo heller ikke rart, når chefen glor med i dit internetforbrug på arbejdet.
Avatar billede puren Ekspert
02. oktober 2017 - 11:10 #4
i nogle router kan man låse domaoner (facebook.com) og ip adresser ude så de ikke kan besøges men det er jo kun en halv løsning som jalved siger så snak om det det

det lovlige aspekt
så længe at det er mor/far der kikker hvad deres børn (under 18år) laver på nettet er det lovligt de må også have en screenlogger så de kan se hvad der sker på skærmen.
men den dag barnet bliver 18 er det ULOVLIGT og straffes med bøde og fængsel