Avatar billede Mikael Ekspert
27. september 2017 - 08:18 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Adobe Reader 11 på Vista 32 bit

Jeg har lige geninstalleret min ældre HP bærbare.
"Helt ren installation Vista sp2 32 bit."

Før geninstallationen havde jeg Adobe Reader 11 dansk og som fri (gratisversion)

Normalt henter jeg installations programmet direkte fra Adobe.
"se linket"

Men som det ses, så er Vista ikke blandt valgmuligheder under "operativsystem" ???? Hmm.

Har så prøvet at downloade til både XP sp3 og Win 7. Men ingen af dem lader sig installere. ???

En Adobe Reader 10 er heller ikke mulig. KUN en gammel Reader 9 lykkedes. ???

Hvor ligger mit problem på min Vista ????
Avatar billede Mikael Ekspert
27. september 2017 - 08:19 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2017 - 08:52 #2
Den kan du ikke få mere. I følge linket her skulle du måske kunne få version 10,1.
https://forums.adobe.com/thread/1082314
Prøv at trykke på linket i indlæg 1.
Har ikke testet det dog da jeg ikke bruger VIsta.
Håber det giver dig 10.1
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2017 - 08:54 #3
Som du ser er tråden her fra 2012 så det er længe siden at Vista ikke er supportet til version 11
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2017 - 08:54 #4
Måske du i bund og grund var bedre tjent med en Linux Mint på den gamle bærbar :-)
Avatar billede Mikael Ekspert
27. september 2017 - 09:15 #6
#220661
Næ tak.. Den ny installeret Vista fungere perfekt nu. ( Så perfekt som Vista nu engang kan )

Så ja.. En Linux Mint er ikke påkrævet. ( Den har jeg i forvejen på en USB stik, og kan som alternativ bare starte computeren op på den )

Men det er nu lidt "sjovt" at Adobe 11 ikke kan installeres på en Vista. Når det stadigt er muligt på en XP sp3 ( Som er endnu ældre ) ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2017 - 09:20 #7
Vista har aldrig været så populært som XP så jeg synes ikke det er så mærkeligt.
Xp kører jo stadig i dag på rigtig mange maskiner.
XP bliver supportet til 2019 i den specielle "pos ready embeddes" version som blev lavet kort før Windows 7 blev lanceret. En tilsvarende version blev aldrig lavet til Vista da den aldrig blev nogen succes.
Avatar billede Mikael Ekspert
27. september 2017 - 09:28 #8
Jeg er faktisk slet ikke sikker på om jeg nogen sinde har haft Reader 11 på den Vista ??

Det er sådan, at der på nævnte HP bærbare er plads til 2 stk HD.

Så jeg kan se den gamle HD med Vista (Som ikke er formateret og indeholder den gamle Vista)

Det SER ud til, at den Vista jeg brugte kun var en Reader 9,0 ??

Ikke nemt at huske alt, når jeg har en del computere med alt fra XP, Vista og Win 7 ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2017 - 09:31 #9
Nej det har du ret i. Jeg har droppet alle de gamle versioner og bruger primært Win 10 pro nu. Har dog et par ældre bærbare med en Win 7 og en Linux Mint
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2017 - 09:34 #10
Vista har jeg aldrig brugt. Startede med Win 98SE i 99 og gik herfra til XP som jeg kørte med til 2014 da den gik ud. Herefter er det Win 8.1 og herefter opgraderet til Win 10 jeg har brugt. Har heldigvis et par retail licenser jeg kan flytte :-)
Avatar billede Mikael Ekspert
27. september 2017 - 09:42 #11
Den nævnte HP computer købte jeg billigt brugt.

Den er fra ca 2008 men var blevet ekstremt langsom. (Masser af gammelt skidt)

Så det var mere et "hyggejob" at geninstallere Vista på en frisk HD.
(Nok ikke noget man gør for andet end "sjov"..)

En frygtelig tidsrøver inden nødvendige drivere, update og programmer er geninstalleret. ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2017 - 09:49 #12
Ja har man ikke et image man ruller tilbage med er det en langsommelig affære :-)
Avatar billede Mikael Ekspert
27. september 2017 - 10:22 #13
#12  Der lå faktisk både en "geninstallation til fabriksindstillinger" på harddisken, samt et sæt dvd´er til samme.

Ingen af dem virkede. Hmm ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2017 - 10:30 #14
Har jeg også oplevet på min første XP Home der kørte med Oem licens. Skiftede så til en XP pro med retail, og den svigtede aldrig :-)
Avatar billede jalved Ekspert
27. september 2017 - 11:13 #15
Hvilken version endte du med?

Jeg har haft lignende problem på en Vista 32 bit, men har bare valgt den nyeste version - så den der ligger på min computer nu hedder 11.0.08. Men kan ikke huske, om jeg valgte versionen til Windows 7 eller 10 - når nu den til Vista ikke var en mulighed.

Jeg bruger den ikke så meget, så jeg ved ikke, om den har begrænsninger. Men den kan da åbne filerne, når der er noget, jeg vil læse.
Avatar billede Mikael Ekspert
27. september 2017 - 11:42 #16
#15.. Det er endt med den gamle version 9.xxx.

Hverken valget Xp sp3 eller Win 7 lader sig installere.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2017 - 12:00 #17
#16 Hvad hvis du prøver her?
ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/reader/win/10.x/
Avatar billede jalved Ekspert
27. september 2017 - 12:06 #18
Har du prøvet at hente den til Windows 10?

Som sagt havde jeg også problemer med Vista Jeg kan ikke huske, hvad jeg gjorde.

Men det var ikke andet end at vælge en anden version - som så viste sig at fungere.
Avatar billede Mikael Ekspert
27. september 2017 - 12:20 #19
#18.. Ja har lige prøvet at downloade til Win 10..
Download gå fint.. Men der sker "ikke en skid" når den downloadet fil skal "køres" ??

Nøjagtigt som der heller ikke sker noget når/hvis en downloadet Xp eller Win 7 forsøges.. ;)
Avatar billede jalved Ekspert
27. september 2017 - 12:52 #20
Sikke noget hø :-)

Jeg kan kun desværre se, at det er version 11.0.08.4 jeg har (på Vista).
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2017 - 12:56 #21
Kan problemet være Windows Installer som måske skal køre filen??
Avatar billede jalved Ekspert
27. september 2017 - 13:00 #22
Jeg kan huske, at jeg prøvede adskillige versioner, før det lykkedes.

Jeg kunne godt hente installationsfilerne, men de brokkede sig så undervejs, når de var sat i gang.
Avatar billede jalved Ekspert
27. september 2017 - 13:05 #23
Har du prøvet med flere versioner nu, kan det måske være en idé at rense computeren, genstarte - og så prøve på en frisk?

Men spørgsmålet er selvfølgelig, hvor meget, du gider rode med det :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2017 - 13:16 #24
#23 Ja hvis det kun er for "sjov" som han siger, så betyder det vel ikke det store om det er ver. 9 eller 11 der er på den
Avatar billede Mikael Ekspert
27. september 2017 - 13:42 #25
#24.. Næ problemet version 9 eller 11 er ret ligegyldigt..
Tænkte bare om nogen kendte en "løsning" ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2017 - 15:44 #26
Michael har du prøvet #17?
Ved godt du ikke lander på ver 11 som ønsket, men måske ver 10 virker
Avatar billede Mikael Ekspert
27. september 2017 - 19:16 #27
#26
Ja dem prøvede jeg flere af forleden dag.

Men det er åbenbart ikke "gratis versioner"
For under installationen afkræves der et serienummer til Adobe.. Hmm
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2017 - 19:18 #28
Nå ok. Har ikke flere bud, så jeg hopper af her.
Avatar billede Mikael Ekspert
27. september 2017 - 19:44 #29
#28 Ja jeg lever så med den gamle version 9 ;)

Men tak til dig og andre for bud og interesse.

Jeg venter lidt med at "lukke" tråden ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
18. juni 2019 - 21:06 #30
Løst: Tak for alle svar ;)