Avatar billede frejanatur Mester
28. september 2017 - 23:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brug af eksternt drev

Hej.
Jeg har en Lenovo Laptop, og den løber konstant tør for plads!. Jeg har et eksternt drev, My Passport Ultra på 1 TB, som jeg bruger til backup, og hvor jeg har flyttet alle mine billeder over på.

Nu har jeg købt et eksternt drev mere, My Passport ultra 2 TB
Jeg vil gerne bruge det nye drev som en udvidelse af pc´ens c-drev. Hvordan indstiller jeg det til at virke sådan?
Vh. Lis
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2017 - 23:21 #1
du bruger det bare..
der skal ikke indstilles noget. det er bare et drev
Avatar billede frejanatur Mester
28. september 2017 - 23:23 #2
Jeg har godt nok bare tilsluttet det, og det virker. Men jeg får stadig meddelelse om, at min pc er ved at løbe tør for plads. Skal jeg hele tiden overfører filer manuelt til det nye drev?
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2017 - 23:30 #3
Et C-drev kan kun udvides med plads fra samme harddisk. Men som der står i #1 kan du bare bruge den eksterne som et drev, dvs. Du kan betragte det som en eller flere partitioner. Som får hvert sit drevnummer, og som du kan installere på.
Når C drevet løber tør for plads er det vel fordi du har en lille SSD?
Du skal vide, at hvis man ikke lader en SSD beholde mindst 10% friplads, så slides den hurtig ned.
Avatar billede kurtba Ekspert
28. september 2017 - 23:33 #4
Man kan ikke indstille et andet drev som værende en udvidelse af c-drevet. Men hvis du sørger for, at alt hvad du gemmer af data og billeder m.m. på computeren, lægges i mapperne billeder, dokumenter, video og musik, så kan du via Stifinder under egenskaberne for disse mapper, få mapperne til at ligge på dit eksterne drev i stedet. Hvis det eksterne drev f.eks. hedder F, så skal du ind under egenskaber for hver enkelt mappe sætte den til, at mappen ligger på f-drevet. Hver gang du så lægger noget i en af mapperne, vil det automatisk blive lagret på f-drevet i stedet for c-drevet.
Avatar billede frejanatur Mester
29. september 2017 - 12:25 #5
Hej Kurtba.
Nu har jeg med succes flyttet mapperne billeder, dokumenter ... osv til mit nye drev D. Under egenskaber i hver mappe var en fane "placering".
MEN denne fane findes ikke i mapperne Dropbox og OneDrive, og disse fylder rigtig meget. Jeg har flyttet OneDrive vha. klip-sæt-ind, men så virker det jo ikke automatisk.
Hvad med Dropbox? Her gemmer jeg rigtig mange billeder.
Vh. Lis
Avatar billede INK Ekspert
29. september 2017 - 16:30 #6
Vedrørende OneDrive, så se dette link
https://support.microsoft.com/da-dk/help/4028633/windows-10-change-the-location-of-your-onedrive-folder

Dropbox er sikkert en tilsvarende løsning.
Avatar billede INK Ekspert
29. september 2017 - 16:31 #7