Avatar billede Idaida Juniormester
29. september 2017 - 19:54 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Findes der slet ikke et billigere/gratis alternativ til Photoshop?

Hej!

Jeg er studerende, og dermed ikke særlig rig, og jeg leder efterhånden snart desperat efter et fotoprogram der kan erstatte Picasa. Jeg var SÅ glad for det program, og alle troede, at jeg brugte Photoshop - men det har jeg slet ikke råd til. Også selvom man kan få studie-pris.

Det er lidt af en jungle at finde rundt i alle de fotoprogrammer som findes på nettet -men har I nogle erfaringer med gode billige/gratis programmer? Mine største ønsker er, at det skal kunne lave collager med ens fotografier, lægge flere fotos oveni hinanden (som lag) og også rigtig gerne kunne ændre lidt på formaterne.

Anbefalinger modtages med stor glæde!!!

Hilsen Ida
Avatar billede sonnic Juniormester
29. september 2017 - 20:16 #1
Her er et lille udvalg af programmer der er gratis. søg og du skal finde.
Photo Filtre.
Gimp.
Inkscap.
Lightworks.
PhotoStudio.
Photo Pos .
Photoscape.
Picasa.
Cewe fotoimport.
Windows 10 har et indbygget billedbehandlingsprogram "Billeder".
JetPhoto Studio.
Avatar billede sonnic Juniormester
29. september 2017 - 20:22 #2
Jeg kan selv anbefale Photo Filtre. og Gimp.
Det er programmer der ligner Photoshop i opsætning og mange af deres funktioner.
Du kommer meget langt med et af disse programmer.
En lille krølle på installationen af PhotoFiltre er at den er dansk sproget, hvis du henter den danske sprogfil ned i programmappen.
Hilsen Sonnic
Avatar billede jalved Ekspert
29. september 2017 - 20:23 #3
Avatar billede 1Dorte Guru
29. september 2017 - 22:11 #4
Tak for inspiration.
Dorte
Avatar billede monakspe Praktikant
20. november 2018 - 17:14 #5