01. oktober 2017 - 13:24 Der er 4 kommentarer

Kan ikke søge i PDF'er indsat i Onenote.

Hej!
Jeg har ofte brug for at søge i de power point præsentationer som jeg har sat ind i Onenote som pdf-filer. Men jeg får altid kun søgeresultater fra de noter som jeg selv har skrevet ved siden af og ikke fra ordne i den indsatte pdf. Mine studiekammerater kan nemt søge i deres pdf'er, selvom vi har sat dem ind på præcis samme måde. Jeg håber at nogen har et tip til hvordan jeg kan prøve at løse mit problem? Er efterhånden rimelig træt at af skulle bladre forvirret rundt i utallige onenote sider, mens studiegruppen bare kan bruge søgefunktionen...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. oktober 2017 - 14:13 #1
Det kan ske du ikke har lavet PDF´erne søgbare... - det indstilles i det program du bruger til at lave PDF filer med...
Avatar billede claes57 Ekspert
01. oktober 2017 - 16:21 #2
nogle metoder til pdf gemmer som jpg-billeder, og det er ikke søgbart. Det skal være tekstformater.
10. oktober 2017 - 12:54 #3
Men det mærkelige er at når jeg åbner pdf'erne i Adobe Reader kan jeg godt søge i dem, men så snart de er sat ind i Onenote er teksten ikke søgebar længere (selvom at det er præcis samme fil), giver det nogen mening? Mine klassekammerater kan som sagt godt søge i deres pdf'er inde i onenote.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. oktober 2017 - 13:43 #4
Hvilken version af OneNote bruger du? - der var en beskåret  version indbygget i Win8, og tilgængelig i Win10 Store - hvis det er en af dem du bruger, så kan det være grunden.

I så fald, så prøv at opdatere via https://www.onenote.com/download

Hvis ikke.... - så er jeg blank :-(