Avatar billede Mivle Juniormester
03. oktober 2017 - 11:39 Der er 10 kommentarer

USB3 adapter

Har købt ny usb adapter men får ikke den ønskede hastighed 300/300, den ligger på ca. 120/150. Er der noget jeg gør forkert? Adapterens navn er: ASIX AX88179 USB 3.0 til Gigabit Ethernet 10/100/1000 Mbps. Jeg har den I USB3.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. oktober 2017 - 11:46 #1
Avatar billede INK Ekspert
03. oktober 2017 - 12:04 #2
Så forleden i et andet link, at begrænsningen lå i routeren. Her var der en begrænsning på hvad en enkelt bruger kunne få af hastighed. Fjern et flueben i routeropsætning og sagen var løst.
Avatar billede Mivle Juniormester
03. oktober 2017 - 12:29 #3
Har prøvet at opdatere driveren (ingen forbedring).
Har også prøvet at gå udenom routeren til direkte forbindelse (ingen forbedring).
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. oktober 2017 - 22:14 #4
Well, chipsættet er vist fra '10, men der er en her, der har lavet lidt benchmarks:
https://news.ycombinator.com/item?id=7013494

Iflg. ham kan det levere 8-900Mbit, så den del burde være ok.

Hvad kobler du op imod? Har du mulighed for at teste med en anden adapter?
Avatar billede posten Ekspert
04. oktober 2017 - 05:58 #5
den router du har magter den at levere 300/300 mange tror at routeren "bare" levere det du har i kabel også er det samme i trådløs tilstand
Avatar billede Mivle Juniormester
04. oktober 2017 - 06:55 #6
Hej igen Min kone sidder og kører 300/300 med LAN forbindelse uden problemer, og selv med hendes kabel kører min stadig 120/150.
Kan det være adaptoren der er købt for billig?
Det andet bliver vist for teknisk for mig.
Jeg kører windows 8,2
Avatar billede posten Ekspert
04. oktober 2017 - 08:16 #7
med lan forbindelse er det så med eller uden kabel ??
Avatar billede Mivle Juniormester
04. oktober 2017 - 09:10 #8
Det er med kabel
Avatar billede posten Ekspert
04. oktober 2017 - 14:26 #9
men som jeg skrev tidligere (ingen oplysninger om din router) kan den router mon klare at køre de 300 trådløs kom evt med oplysninger om den
Avatar billede INK Ekspert
04. oktober 2017 - 15:10 #10
@ #9 Adaptoren er kun til kabelforbindelse. Den er ikke trådløs. Når en kabelforbindelse til konens pc giver de rigtige hastigheder, men at samme kabel sat i adaptoren ikke gør det, så må det være enten adaptoren eller usb/pc.
Mivle skriver den er sat i en usb3 indgang, så det må være adaptoren, der ikke lever op til specifikationen eller at usb3 indgangen ikke virker korrekt.