03. oktober 2017 - 22:50 Der er 1 kommentar

Aktiver Outlook-formular med Kommandoknap vha VBA

Jeg har en Outlook-formular som jeg henter frem med en Kommando-knap som jeg har oprettet. For mange år siden (2008) fik jeg oplyst følgende kode; som har virket upåklageligt indtil nu.

Sub startFormular()
    Dim itm As MailItem
    Set itm = Application.GetNamespace("MAPI").GetDefaultFolder(olFolderInbox).Items.Add("IPM.Note.PrivatForm")
    itm.Display
End Sub

Men efter en office-opdatering får jeg fejl meddelelse:

"Object library feature not supported"

... samtidig med at " itm = " i ovenstående kode-streng er markeret som om det er det der er fejlen.
Hmmm !!!

Hvad gør jeg? Hvis ikke der skal stå " itm "
... hvad skal der så stå?

Venlig hilsen
projektleder Lars
19. oktober 2017 - 17:05 #1
Er der slet ingen bud på hvordan man opretter en kommando-knap i Outlook, som henter en standardmail frem?