Avatar billede KrosserK Juniormester
04. oktober 2017 - 13:22 Der er 1 løsning

Registrering af bruger via browser

Hejsa,

Et bredt formuleret spørgsmål her.

Jeg vil gerne registrere brugere via en hjemmeside. En hjemmeside kan tilgåes af mange enheder (pc,tablet,mac,smartphone) og fra flere forskellige browsere.

Jeg vil gerne undgå et formular helvede, hvor brugeren skal indtaste alt for mange oplysninger. I en perfekt verden blot et tryk på en knap, så har jeg brugeren identificeret og oprettet.

Jeg er med på at en APP typisk spørger om adgang til alt også klarer det den vej rundt. Jeg er dog ikke helt klar over hvordan det fungerer ren scriptmæssigt.

Hvis jeg har en browser ville http useragent muligvis være oplagt.
Håber ovenstående gav mening.

Hvad har jeg adgang til i en browser, som jeg ville kunne bruge til at registrere brugeren, første gang de kommer ind på min hjemmeside.
Gerne så jeg undgår formular-mareridt.

Mvh. Krosser.
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2017 - 14:38 #1
et brugernavn de selv kan opfinde, og deres mail adresse..
lav 2 felter de kan udfylde, og vupti en opret knap. færdig
du skal jo bruge deres brugernavn til at lave den session de kører i når de er logget ind.

er du smartere, kan du finde ud af deres google konto, og også deres facebook, og de kan logge ind med deres google ID..  men ikke alle har jo det. derfor er gammeldags metode bedre. ?