Avatar billede R.ray Juniormester
04. oktober 2017 - 13:55 Der er 2 kommentarer

Ændres layout af dato filtre i pivot

Jeg har en pivot hvor jeg har smidt dato i filtre. Hvis jeg vil vælge  fx et helt måned skal jeg sidde og vælge d. 1/1, 2/1, 3/1 osv. Kan man gøre sådan at jeg kan trykke på et lille plus/minus også vælge hele januar ?

Jeg har set før at filteret er inddelt i år, måned, dato. Så man først trykker på plus ved 2016 også udfolder den sig i en dropdown, hvor man så kan vælge hele måneder, og derefter kan man gå en tant længere ned også kan man vælge specifikke dage.
Avatar billede anedi Ekspert
06. oktober 2017 - 13:23 #1
Data kan grupperes i en pivot tabel. Hvis du stiller dig på en af datoerne og højreklikker, så kan du vælge Group. Her kan du vælge at inddele dine resultater i måneder, kvartaler, år og lignende.

Alternativt, kan du i din datakilde opdele dine datoer, så du får en kolonne med år, en med måneder og en med dage. Så kan du smide alle tre i filtre.

Vh
Anedi
Avatar billede R.ray Juniormester
09. oktober 2017 - 15:06 #2
Hej Anedi

Mit problem er også at jeg har ikke datoerne liggende i kolonner, jeg har kun datoerne liggende som et filter.
Jeg vil helst undgå at men skal vælge år, måned, dato 3 forskellige steder, men at man i stedet for kan vælge det som en fold ud.

mvh
Rikke