Avatar billede ErikHg Ekspert
04. oktober 2017 - 15:10 Der er 2 kommentarer og
5 løsninger

Venstrehåndsmus

Jeg har engang haft en Logitech 610 Lefthanded venstrehåndsmus.
Denne gik imidlertid i stykker, så jeg har kikket efter en ny, men det er ikke bare så lige til som man skulle tro, selv om cirka 10 pct. alle mennesker er venstrehåndede. Måske er der nogen på eksperten der kan hjælpe.
På forhånd tak.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
04. oktober 2017 - 15:16 #2
Til info.
Der er funktion i windows til at skifte rundt på primær og sekunder knap på mussen.
Kontrolpanel > Mus > Knapkonfiguration > Skift mellem primær og sekundær knap
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2017 - 15:49 #4
Denne kan bruges med begge hænder:

https://www.logitech.com/da-dk/product/m220-silent
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. oktober 2017 - 16:23 #5
Ja den må siges at være et fund: US $799.08  Approximately DKK 5,059.74.
Jeg tænker på om der også følger en plads i Logitechs bestyrelse med ;-)
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
04. oktober 2017 - 16:33 #6
Du kan bruge en hvilken som helst symmetrisk mus. Du skal bare vende om på knappernes funktion i windows. Jeg bruger selv skiftevis højre og venstre hånd for at undgå at få "muse-arm".

Du kan lave en desktop ikon til museindstillinger på skrivebordt (hvis man ønsker at skifte mellem højre og venstre museknap) i Windows 10 således:
1. Højreklik på skrivebord, "ny", "genvej", indsæt denne
Genvej: %SystemRoot%\System32\rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL main.cpl,,0
2. Skift ikon: Højreklik på ikon på skrivebord, "egenskaber", "skift ikon", indsæt denne tekst: %SystemRoot%\System32\main.cpl
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. oktober 2017 - 16:41 #7
#6
Jeg har også en symmetrisk mus Logitech Anywhere MX, men ville allerhelst have den omtalte Logitech 610 Lefthanded mus, men til prisen på over 5000 DKK, så tror jeg nok at jeg dropper det. Om der er nogen der vil købe den mus, det må så blive deres egen sag.