Avatar billede Kentoi Seniormester
05. oktober 2017 - 17:56 Der er 3 kommentarer

Hvordan finder jeg forwarding mail på en shared mailbox ved at bruge PowerShell?

Jeg har en lille sag som går ud på at jeg skal have fundet ud af hvilke shared mailboxe der er aktive i vores firma. Jeg har fået en liste og har sendt ud til ca. 20 styks om de er aktive. Jeg har så fået svar tilbage fra en anden shared mailbox end jeg sendte at den ikke må slettes.

Hvordan kan jeg finde ud af hvilken af de 20 jeg har sendt ud til har en "forwardaddress" aktiv. Jeg kender mail adressen på den der har svaret tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2017 - 08:07 #1
Det afhænger om det er sat op som en SMTP eller som en simpel forward-regel i postkassen - så skal du enten samenligne smtp-adresser (på den mail som har svaret dig) eller se om der er oprettet nogen regler
Avatar billede Kentoi Seniormester
06. oktober 2017 - 08:54 #2
Jeg vil se på det punkt der hedder "delivery options" på Mail flow.
Avatar billede Kentoi Seniormester
06. oktober 2017 - 12:21 #3
Jeg har fundet løsningen:
get-content c:\mailaddresses.txt | Get-mailbox | select DisplayName,ForwardingAddress | where {$_.ForwardingAddress -ne $Null} | export-csv c:\results.csv -NoTypeInformation