Avatar billede simon Novice
08. oktober 2017 - 06:17 Der er 5 kommentarer

google

Hej
Hvordan for man en hjemmeside til at komme frem på google som en af de første når man bruger søge ord, jeg har svært ved at få den ranket sig til nogle gode placeringer.
Avatar billede htx98i17 Professor
08. oktober 2017 - 08:10 #1
SEO står for Search Engine Optimizing.

Der findes SEO folk som har det som arbejde at have forstand på det du spørger om. Det er en vare som de sælger.

Men Google har lavet følgende vejledning:
https://static.googleusercontent.com/media/www.google.com/en//webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide.pdf
Avatar billede simon Novice
08. oktober 2017 - 08:48 #2
Tak for linket.

Men det kunne jo være at der var andre end lige dem det sælger SEO som har noget viden om hvordan man optimere på google.
Avatar billede htx98i17 Professor
08. oktober 2017 - 08:59 #3
Ja da

Det vil med størst sandsynlighed allerede stå i vejledningen.
Avatar billede jalved Ekspert
08. oktober 2017 - 11:17 #4
Hvis du bruger det som #1 foreslår, så er du godt på vej.

Du skal i bund og grund sørge for at være præcis og beskrivende om din hjemmesides indhold, de steder hvor det er muligt - links, metatags, overskrifter, urls m.m.

Hvis du ikke har en stor hjemmeside med meget indhold, som typisk giver dig højere ranking, kan en genvej være at have specielt indhold og søgeord. Men det kræve, at de som søger netop bruger disse specielle søgeord - så er der en mulighed for at komme højere i søgeresultaterne, fordi der ikke er så mange hits på netop den kombination.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
09. oktober 2017 - 09:36 #5
Godt indhold og efterfølgende linkbuilding, på dine valgte søgeord, som du selvfølgeligt har analyseret til, at ville give dig relevant trafik??

Kender du ikke gode sider at linkbuilde fra, er Google alerts et kæmpe plus.

Du får alert, når dine søgeord bliver nævnt på nettet...

Resten - må du "sgu", selv læse dig til, eller hyrer folk der kender det. Hvis du er for "doven" til, at læse vejledningen.

Ellers køb en bog om emnet, Google lidt på disse, hvis du ikke er for "doven" til dette også:
Thomas Rosenstand
Mikkel Demib
og et hav af andre gode Danske  SEO folk.

Vil du vide mere, og komme lidt foran disse "eksperter", så googler du dettte og kigger på de engelske sider - rigtig god fornøjelse!

___________________________________________
Fandme sjovt - som nogle tror SEO kan forklares på et par linier ....
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Hvad er SEO - http://a3-seo.dk/hvad-er-seo/

Best regards
Michael Jensen
Seo-specialist