Avatar billede Kentoi Seniormester
11. oktober 2017 - 08:35 Der er 4 kommentarer

Error initializing default drive:

Hejsa.

Jeg prøver at lave et powerscript, men jeg får en fejl så snart jeg kører mit script.

WARNING: Error initializing default drive: 'Either the target name is incorrect or the server has rejected the client credentials.'.

Det enete jeg har i mit script er dette:

Import-Module ActiveDirectory

Er der nogen der ved hvad der årsagen til min fejl?
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2017 - 09:44 #1
styrsystem?
tilladt at køre scripts i Powershell?
RSAT installeret?

du kan kun importere AD-modulet i PS, hvis du har rsat installeret på en klient-pc, ellers skal du angive, hvor filerne ligger.
hvis du kører det som en ps1, mener jeg at du desuden skal have din executionpolicy sat til at den gerne må køre
Avatar billede Kentoi Seniormester
11. oktober 2017 - 12:17 #2
Windows 10

RSAT?

Hvordan sætter jeg til at min executionpolicy er aktiv?
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2017 - 12:47 #3
Remote Server Administration Toolkit - RSAT - bruges til at tilgå ad/GPO fra en Klient-pc...uden denne addon/feature kan man ikke.
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=45520

Hvis du vil importere AD-modulet til Powershell, skal du enten have RSAT installeret på din pc, eller pege på en lokation hvor ud kan trække filerne fra.

Execution policy: start en powershell som administrator og indtast denne kode:
Set-ExecutionPolicy bypass -force
så må du køre powershellscripts på din pc
Avatar billede Kentoi Seniormester
11. oktober 2017 - 14:16 #4
RSAT er allerede installeret. Det var jeg ikke klarover.
"Set-ExecutionPolicy bypass -force" ændre desværre ikke på noget af det.