Avatar billede hkprofil Forsker
11. oktober 2017 - 08:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Synkronisering OneNote bærbar/mobil

Jeg har netop fået hjælp til at få styr på mit OneNote på min bærbare, da det var gået i koks.
Nu har jeg imidlertid et nyt problem, for der synkroniseres ikke til min Mobil, hvilket jeg har meget brug for?
Er der nogen der kan hjælpe?
mvh
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2017 - 09:56 #1
det afhænger, hvor dit onenotefil ligger, hvordan du synkroniserer, og om det er sat op rigtig;

dokumentet skulle helst ligge i skyen (noget med OneDrive/dropbox/et eller andet) - og så skal du (nok) logge på med et konto for at vise "hvem du er" - og slå synkroniseringen til - husk også at tænd for nettet på bærbar/mobilen - har set alt for ofte, at det bliver glemt
Avatar billede hkprofil Forsker
11. oktober 2017 - 10:25 #2
Tak for hurtigt svar. Når jeg går i stifinder og søger "Onedrive/dropbox" får jeg ikke noget resultat?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. oktober 2017 - 13:00 #3
Jeg tror det letteste vil være:

Slet OneNote på din bærbare enhed.
Installer OneNote igen - og husk at angive den ny konto som den, du vil bruge til at synkronisere med.

Indtil du har gjort ovenstående, er det jo stadig den gamle, forældede bog, du forsøger at synkronisere.
Avatar billede hkprofil Forsker
12. oktober 2017 - 14:05 #4
Kan jeg godt nøjes med at slette OneNote - sletter jeg ikke hele Microsoft 365 samtidig?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. oktober 2017 - 14:28 #5
På din Mobil! - ikke din PC :-) - på en PC tror jeg ikke den sletter indstillingene ved afinstallation, så her vil du ende med samme resultat.

OneNote er en selvstændig gratis-app - men ja, den følger også med O365.
Avatar billede hkprofil Forsker
13. oktober 2017 - 09:28 #6
men, men når jeg vil fjerne programmet, findes det ikke som OneNote?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. oktober 2017 - 09:39 #7
Nu ved jeg ikke hvilken mobil du har, men du ved vel hvordan du starter OneNote?. Så er det bare at holde fingeren på ikonet i nogle sekunder, hvilket på både Android og iOS aktiverer en mulighed for at flytte ikonet - og evt. trække den op på den nu fremkomne "Afinstaller" menu.
Avatar billede hkprofil Forsker
13. oktober 2017 - 10:47 #8
OK - ifølge #3 læser jeg "Slet OneNote på din bærbare enhed" og tror det er min bærbare PC.
Nu forstår jeg at du mener min mobil, som i øvrigt er en Sony Xperia Z3. Nu har jeg slettet OneNote på mobilen og installeret den igen.
Desværre kommer den op med mine noter, men på den gamle mail, og jeg får ikke muligheden for at ændre mail-adr?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. oktober 2017 - 11:03 #9
Nej, som jeg forstår det, virker din bærbare PC uden problemer - men ja, Bærbar PC, bærbar enhed (tablet/telefon) kan vist godt forveksles.

Men så må du slette de gamle bøger og logge om manuelt på din telefon:

1. Gå "tilbage" i OneNote til du står i oversigten over alle dine bøger.
2. Hold fingeren på de bøger, der ikke virker, og vælg "Luk notesbog".
3. Klik på dit brugernavn i toppen af skærmen.
4. Vælg "Log af".
5. Tilføj ny personlig konto, svarende til den ny, hvor du nu har OneNote bøgerne.
6. tryk på Åben Notesbog/Flere notesbøger nederst på listen over notesbøger.

Hvis du loggede på med den rigtige konto i anden omgang, burde du nu åbne de ny bøger, som burde synkroniseres.... (godt nok mange hvis/burde :-)
Avatar billede hkprofil Forsker
13. oktober 2017 - 11:34 #10
Jeg forsøgte at slette bøgerne, men kunne ikke da "det var en standardversion"? men det mærkelige er, at nu har den synkroniseret med min bærbare PC :-)))) og jeg har testet begge vej. Det virker..... :-))) dog via min gamle mail, men det kan jeg nok leve med. Mange tak endnu en gang for din hjælp og tålmodighed.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. oktober 2017 - 11:46 #11
Huha - jeg kan efterhånden ikke overskue, hvad der er sket...

Men ja, hovedsagen er jo at det virker, så tillykke :-)
Avatar billede hkprofil Forsker
14. oktober 2017 - 16:05 #12
Tak og jeg håber det holder..... :-)