Avatar billede tvilling53 Seniormester
11. oktober 2017 - 17:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Valider indtastninger

Hej
Funktionen EREGI er åbenbart ikke tilgængelig mere, jeg får ihvertfald en fejlmeddelelse. Er der en anden funktion der fjerner alle specialtegn med undtagelse af  komma punktum og @ eller skal man selv skrive en funktion.
mh Thomas V
Avatar billede showsource Seniormester
11. oktober 2017 - 17:52 #1
Avatar billede tvilling53 Seniormester
11. oktober 2017 - 18:21 #2
Hej
Tak for tippet, jeg havde dette:
if(!eregi("^[a-z0-9]+[a-z0-9_-]*(\.[a-z0-9_-]+)*@[a-z0-9]+(\.[a-z0-9_-]+)*\.([a-z]+){2,}$",$navn)), som jeg fandt et eller andet sted, til at validere en e-mailadr og med mine engelsk kundskaber er det svært at gennemskue hvad der sker i preg_match, men nu prøver jeg.
mh Thomas V
Avatar billede showsource Seniormester
11. oktober 2017 - 18:47 #3
Brugte flg. på et tidspunkt, til valideringh af brugernavn og email.
Email uden æøå ...

  $ok_navn = "^[a-zæøå0-9-]{2,24}$";

        if(!preg_match("/".$ok_navn."/i", $name)) {
        unset($_SESSION["nybruger"]);
        make_error("Valgte brugernavn er ugyldigt!");
        }

    $ok_mail = "^[_a-z0-9-]+(\\.[_a-z0-9-]+)*@([0-9a-z](-?[0-9a-z])*\\.)+[a-z]{2,4}$";

        if(!preg_match("/".$ok_mail."/i", $email)) {
        unset($_SESSION["nyemail"]);
        make_error("Indtastet email er desværre ugyldig!");
        }
Avatar billede tvilling53 Seniormester
12. oktober 2017 - 17:19 #4
Hej showsource
Perfekt mange tak
mh Thomas V