12. oktober 2017 - 12:48 Der er 4 kommentarer

Program til statistikker

Hejsa,

Jeg er en musiker, der har spillet en masse forskellige bands i løbet af årene. Jeg er også en stor nørd.

Jeg vil høre, om der findes et program, nemt at bruge, som jeg kan taste sætlister ind i, så det kan give mig statistikker over, hvilke sange jeg har spillet mest, hvilke bands jeg har spillet dem med, hvorvidt der findes en optagelse af koncerten eller ej, osv.

http://www.sugarmtn.org/ - denne side er en database over Neil Youngs sætlister, koncerter, turnéer og bands - det er lidt noget i den retning jeg godt kunne tænke mig, men jeg aner ikke, hvordan man laver det.

Med venlig hilsen Jon
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2017 - 13:39 #1
jeg tror du skal lave det selv, i et regneark. -da mig bekendt, findes det du søger ikke.
det vil være relativt nemt at lave..
12. oktober 2017 - 14:00 #2
HEJJ,

Der findes dyre KØBE-programmer som kan det der ( programmet SAS // statistcal Analys System) foruden en masse andet.

Men jeg går ud fra at de er gratis-programmer du er ude efter eller alternativ meget billige løsninger.

Er du programmør eller kender en, som kender en -- osv,  kan det laves i de fleste programmeringsssprog.

Er du lykkeligt levende uden at være belemret med programmeringsvanskeligheder kan du gøre som SIDWAVE  #1 lave det enkelt og nemt i et regneark.

Og da kan du spørge igen - mere specifikt - om hvordan du gør dette og hint. Der er mange her på eksperten, som kan  - og vil - hjælpe dig videre.  (ego inkluderet) .

Kristian

.
12. oktober 2017 - 14:58 #3
Tak skal I have. Jeg har MS Excel, men jeg ved ikke hvordan man bruger det rigtigt. Så det vil jeg meget gerne have hjælp til :)
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2017 - 08:54 #4
der skal ikke programmøregenskaber til, for at lave statistik i excell!

et par kolonner med tallene, og så er der diverse nøgleord som COUNT og alt det der, og skrive en simpel formel der regner % ud, og vis nogle grafer. og på F1 er der hjælp til alt.

det du vil lave med dine bands, skal der ikke programmeres noget i. blot simple sammentællinger (COUNT) osv.